Ritka jó dolog történt a hétszemélyes egyterûvel: lett neki arca. Általában az ilyen tessék-lássék ráncfelvarrások ellen vagyunk, hiszen sok esetben elrontják az autó formatervének összhangját, de érdemi változtatás nincs mögöttük.
A Tourannak azonban nem volt vesztenivalója, az elsõ változat arctalan, szögletes batár, amely eséllyel szállhat versenybe évtized legfantáziátlanabb autója címért. Pedig a tervezõk nem nagyon erõltették meg magukat most sem. Csupán rádolgozták az egyterû orrára a legújabb VW egyenarcot a könnyezõ fényszórókkal és a krómbetétes hûtõmaszkkal, hátul pedig lecserélték a lökhárítót és a lámpaburákat. De így legalább akkor is van némi esélyünk felismerni, hogy egy Volkswagent látunk, ha egy gyûjtõ lenyúlja az autóról a levesestányérnyi emblémákat.
Emellett a Touran legújabb változata egy mûszaki különlegességgel is szolgál, a ParkAssist fantázianevû parkolást könnyítõ rendszerrel. Nincs szó világújdonságról, hiszen más gyártók is fejlesztettek már hasonló rendszereket, de még mindig elég ritka, hogy egy autó önmagát kormányozza be egy parkolóhelyre. A ParkAssist ultrahangos érzékelõk segítségével méri fel a rendelkezésre álló helyet, megmondja, hogy hová álljon a sofõr a manõver megkezdéséhez, és 15 másodperc alatt bekormányozza az autót a kívánt helyre, a vezetõnek csak a gáz- és fékpedált kell kezelnie.
A belsõ tér néhány apró módosítását nem számítva ennyit változott a VW Touran. A felújított kivitelt elõször a hó végén, a Párizsi Autószalonon láthatjuk, és a forgalmazás is megindulhat még az idén.