Tovább bõvül a Volkswagen Cross kínálata, a Polo és a Golf után ugyanis megjelent a CrossTouran is. Az eddigi átlagos családi egyterû mostantól új színfoltja lehet a kategóriának, fõleg a 170 lovas TSI motor - DSG váltó párossal.
A VW a tervek szerint a Crossból ugyanolyan egyedi márkanevet akar létrehozni, mint mondjuk a GTI-bõl vagy a most megjelent R-Line-ból, az ehhez vezetõ út következõ állomása pedig a CrossTouran bevezetése volt. A premiert a 30. Bolognai Autókiállításra tartogatta a wolfsburgi gyár, és így már háromtagúra bõvült a Cross család. A már-már SUV-os jellegû kompakt egyterû leginkább a formájával hódít, a külsejét és a belsejét egyaránt rendesen felturbózták. A leglátványosabb módosítások természetesen a karosszériát érintették, amiknek köszönhetõ az enyhén agresszív, sportos megjelenés. Az egyik legfeltûnõbb kiegészítõ az egyedi, 17 colos könnyûfém felni, amelyre elöl 215/50-es, hátul 235/45-ös gumikat szerelnek. A nagyobb abroncsok miatt a karosszériát is kiszélesítették, ami leginkább a kerékjáratokon érhetõ tetten. Az újdonság hasmagassága az áthangolt felfüggesztéseknek köszönhetõen 12 mm-rel nagyobb az alapmodellnél, ami rögösebb útra tévedve esetleg jól jöhet. Elmaradhatatlan sportos kiegészítõ az ezüstszínû tetõsín, ami sajnálatos módon feláras tartozék. A robosztus hatást a karosszéria alján és oldalán körbefutó mattfekete, szénszálas anyagból készült védõlécek hivatottak erõsíteni, a már megszokott VW orrkiképzés pedig több krómdíszítést kapott. Divatos modell esetében kihagyhatatlan az új fényezések bevezetése, a kínálat most például a "Red Rock", azaz vörös szikla árnyalattal bõvült.
Belül szintén feldobták az utasteret, tetszetõs például az üléskárpit narancssárga-szürke színkombinációja, ami az ajtókról is visszaköszön. Akinek ez a variáció túl kirívó, az hagyományosabb színvilágot is választhat. Az utastér szerencsére nem csak látványos, de jól variálható is, hála a hátsó sor egyedül álló foteleinek, amiknek a pozícióját tetszés szerint állíthatjuk be, vagy össszehajthatjuk, de akár ki is vehetjük õket. Igény esetén hétszemélyessé is tehetõ a CrossTouran, ugyanis leghátra még két , padlóba süllyeszthetõ ülés rendelhetõ. A szabadon átrendezhetõségnek köszönhetõen a csomagtér is jól variálható, az ötüléses esetben 695 literes raktér egészen 1989 literig bõvíthetõ. Az utastér biztonságáról sem feledkeztek meg, összesen hat légzsák vigyáz az utasokra, amelyek közül a fejlégzsák a középsõ sorban ülõket is védi. Széria továbbá az elektronikus menetstabilizáló berendezés, amely csatlakoztatott vontatmány esetén a szállítmányra is ügyel.
A piaci bevezetés kezdetén 6 féle motorváltozat lesz elérhetõ, bár a kisebb erõforrások a külsõ alapján nem igazán illenek az autóhoz. A dízel és a benzines paletta meglehetõsen kiegyensúlyozott, mindegyik egységnek megvan a maga megfelelõje a "túloldalon". A benzines kínálat a 102 lovas 1,6-osból, a 140 lovas 1,4-es TSI-bõl, és a csúcsváltozatból, a TSI motor 170 lovas kiadásából áll. A dízelek ugyanekkora teljesítményt nagyobb lökettérfogatból állítanak elõ, így például 105 lóerõt az 1,9-es, 140 illetve 170 lóerõt a 2 literes TDI. Az öt- és hatsebességes manuális váltók helyett a legkisebb egység kivételével mindegyikhez kérhetõ a kiváló DSG szerkezet is, sõt, a csúcsbenzineshez már alapáron ez jár.
Az árakról még nem döntött a Volkswagen, még csak annyi biztos, hogy a piaci bevezetés jövõ év tavaszára várható, bár az értékesítés pontos dátumát sem jelölték meg.