A Volkswagen a héten bejelentette környezetbarát autói jövõjére vonatkozó terveit; eszerint a legnagyobb európai gyár tömegméretekben kívánja gyártani a környezetet minél kevésbé terhelõ modelljeit.
A legtisztább ötüléses autó Európában....
A Volkswagen kezdi észrevenni, mekkora üzleti potenciál van a környezetkímélõ autók gyártásában vagy egyszerûen csak megszólalt a lelkiismerete? Ne legyünk gonoszak, valószínûleg mindkét verzióban van igazság, ezért a német mamutkonszern a hamarosan megjelenõ környezetbarát autók széles skálájáról számolt be a sajtónak. A zöldebb autók kifejezés alatt leginkább a hibrid, az üzemanyagcellás és a bio-üzemanyaggal hajtott modelleket érti a gyár. A héten közzétett hivatalos közlemény szerint a gyárnak egy végsõ cél lebeg a szeme elõtt: mihamarabb megszüntetni a függést a fosszilis energiahordozóktól.
A sorban a legelsõ ilyen szellemben tervezett modellek egyike a földgázhajtású Touran, mely 80%-kal kevesebb nitrogén-oxidot ereszt a levegõbe, mint benzinnel üzemelõ társa. Szintén leleplezték a bio-etanollal üzemelõ Beetle kabriót, a földgázhajtású Passatot, egy benzin-elektromos hibrid, egy üzemanyagcellás és egy "Kombinált tüzelõanyag rendszerû" névre hallgató Tourant. Ez utóbbi hajtás érdekessége, hogy egyszerre képes benzinnel és gázolajjal is mûködni.
A legnagyobb érdeklõdésre számot tartó modell viszont már most is kapható Németországban, ez pedig nem más, mint a VW Polo BlueMotion. A kocsi 102 g/km-es széndioxid kibocsátása 2 g/km-rel kisebb még a szupertiszta Toyota Priusénál is - ezzel kiérdemli a legzöldebb ötüléses autó díját Európában. Az autót egy 1,4 literes turbódízel hajtja, ami ráadásul fogyasztásával is kiemelkedik a kisautók közül: mindössze 3,9 liter gázolajat éget el vegyes üzemben 100 km-en, ami azt jelenti, hogy egy BlueMotion tulajdonos nem lesz a benzinkutasok kedvence, hiszen hatótávolsága elméletileg 1136 km. Az üzemanyagmegtakarítást egyszerû eszközökkel érték el: javítottak a légellenálláson, különleges gumikat és hosszabb áttételezésû sebességváltót kapott az autó. Gyorsulási adata meglepõen jó, nulláról százra csak 12,8 másodpercre van szüksége, miközben 175 km/h-s végsebességével autópályán sem kell szégyenkeznie.
A BlueMotion egyébként lényegesen olcsóbban elõállítható és fürgébb is, mint a bukásnak számító Lupo 3L, miközben utasterében valóban elfér 5 ember. A kocsit természetesen részecskeszûrõvel is felszerelték. Hogy kapható lesz-e Magyarországon, arról egyelõre nem tudunk nyilatkozni.