A Volkswagen lett az idei év nyertese a német autópiacon. Az elsõ tizenegy hónapban elért közel tíz százalékos forgalom növekedésével megszilárdította elsõ helyezését a rangsorban és közel húsz százalékos piaci részesedést vívott ki magának - írja az MTI. A ranglista második helyén csere történt, mivel a Mercedesnek még hátramenetben is sikerült megelõznie az Opelt. Az elõzõk között voltak az olasz márkák is, elsõsorban a Fiat, míg a lemaradókhoz az Opel mellé csatlakoztak a francia és a koreai autók is.
"A VW a német piac vezetõ márkája és az igen vonzó Passat modellel, a Golf forszírozott marketingjével, valamint a Polo "második tavaszának" köszönhetõen meg tudta erõsíteni helyzetét" - jelentette ki a Global Insight kutató intézet autóipari szakértõje Christoph Stürmer. A Fox forgalma azonban a hiányos értékesítési erõfeszítések miatt gyengén halad. A VW még a viszonylag jó értékesítési adatok ellenére is kapacitástöbblettel birkózik, ezrét további leépítésekre készül.
A VW leányvállalata az Audi is gázra lépett az idén, leginkább az A3-as sikerének köszönhetõen és megerõsítette harmadik helyezését a prémium kategóriában. Az Audi estében a szakértõk fõként a minõséget és a stílust emelik ki pozitívumként - csakúgy, mint a Skoda esetében. A VW leányvállalat 15 százalékkal tudta növelni eladásait az idei elsõ tizenegy hónapban és ezzel 3,5 százalékos piaci részesedésre tett szert Németországban.A lista második helyén álló Mercedes veszített ugyan forgalmából, de 9,9 százalékos piaci részesedése még így is nagyobbnak bizonyult az Opelénél. A rüsselsheimi gyár forgalmát az Astra gyenge kereslete és a Corsa modellváltása fogta vissza. Forgalmának 4,6 százalékos csökkenése miatt piaci részesedése 9,6 százalékra zsugorodott.
"A Mercedes lehet a 2007-es év nagy nyertese, mert piacra dobja új C-osztályú modelljét és akár 30 ezerrel is növelheti eladásait" - véli Ferdinand Dudenhöffer, a B&D Forecasttól. A Mercedes sokat tett a minõség javítása érdekében az elmúlt problémás években.
A BMW és a Ford helyzete csak leheletnyit változott. Az elõbbi értékesítései 0,7 százalékkal, az utóbbié 0,8 százalékkal csökkentek. A Porsche 0,5 százalékra javította fel piaci részesedését 6,6 százalékos forgalom növeléssel.
Az import márkák között a 2006-os év nyertese a Fiat lett Németországban. Több éves krízist követõen az új Puntoval sikerült lendületbe hoznia eladásait. Tizenegy hónap alatt 29,5 százalékkal növelte értékesítéseit, piaci részesedése pedig 2,3 százalék lett.
Az import listát a japán márkák vezetik 12 százalékos piaci részesedéssel, de az egyes gyártók eredményei nem mutatnak egységes képet. Miközben a legnagyobbik, a Toyota 10 százalékkal növelte eladásait és a Honda, a Mazda és a Suzuki is gyorsítani tudott, a Mitsubishi és a Nissan veszített forgalmából. A szakértõk leginkább a kiváló ár/érték arányt írják az egyre több apró piaci szegmenst elfoglaló japán gyárak modellpolitikája javára.
A francia márkák, a Renault és a Peugeot Citroen az idén részben modellváltás, részben pedig elhibázott modellpolitika miatt veszítettek forgalmukból. Az újonnan forgalomba helyezett francia autók száma 4,1 százalékkal csökkent, piaci részesedésük pedig 10 százalékra zsugorodott. A legnagyobb vesztes a Renault lett 11 százalékkal maradva el 2005-ös forgalma mögött. "A Renault túl sokáig halogatta a Twingo utódjának piacra dobását" - mutatott rá Stürmer úr.
Az évek óta sikert sikerre halmozó és a német piacon kétszámjegyû növekedéssel büszkélkedõ koreai márkát elõretörése megtorpant az idén. A Hyundai mindössze 3 százalékos növekedést ért el, a Kia pedig egyenesen 11 százalékot veszített forgalmából.