Kissé megkésve ugyan, de elkezdték a nagy egyterû második generációjának fejlesztését.
A fotón egy korai tesztpéldány látható, amely a jobb álcázás érdekében sematikus hûtõmaszkot és a felújítás elõtti Touran lámpáit viseli, de egyértelmûen látható, hogy ez az egyterû nagyobb és gömbölydedebb vonalvezetésû. A tesztautó hátsó része egyértelmûen a Sharanra emlékeztet, bár megfigyelhetõ néhány apró különbség az arányokban. Jelenlegi ismereteink szerint a Sharan utódjának kifejlesztéséhez a Passat padlólemezét használják, és úgy néz ki, a motorválaszték is a családi VW-ekbõl ismert négyhengeresekbõl áll majd.
Az ismerõs részletek persze aligha jelentenek majd gondot, hiszen a VW vásárlói elsõsorban nem extrém formákat vagy különleges mûszaki tartalmat, hanem megbízhatóságot és tapintható minõséget várnak a márka autóitól. A probléma az, hogy az új nagy egyterû várhatóan csak a jövõ év vége felé mutatkozik be, miközben a legtöbb konkurens a jelenleg forgalmazott Sharannál sokkal korszerûbb típusokat kínál ugyanebben a kategóriában, így a VW a váltótípus megjelenéséig valószínûleg jelentõs piacvesztést lesz kénytelen elszenvedni.