-Az angol kormány jelenleg is közelharcot vív saját magával, hogy részt vegyen-e az F-35 programban. Anglia 2 milliárd dollárral a második legfontosabb befektetõje a programban az USA után, de az USA bizonyos technológiai részleteket nem akar kiengedni a kezébõl (konkrétan a szoftverek pontos forráskódjáról van szó). Angliában felháborodtak, miszerint két milliárd dollárért (ez a fejlesztési költséghez való hozzájárulás, a gépek beszerzési ára e felett van) gyakorlatilag egy harmadrangú afrikai országként kezelik õket. Most azon fáj a fejük, hogy vagy bennmaradnak az F-35 programban, és valahogy lenyomják az önérzetükön esett csorbát, vagy kiszálnak, és akkor a készülõ Queen Elizabeth-osztályú repülõgép-hordozókat áttervezik az Eurofighter tengerészeti változatához - ezzel csak annyi a probléma, hogy az Eurofighternek nincs ilyen változata, azt is ki kell fejleszteni, ráadásul a Queen Elizabeth-et és testvérhajóját (amelyek a kötetkezõ évtized elején-közepén állnak hadrendbe) eredetileg a Harrier utódjának szánt F-35B gépekre tervezték, nem pedig a sokkal nagyobb, nehezebb Eurofighterekre.
-A Pentagon nemrég meglepetésre leállította a J-UCAS programját, amely egy az US NAVY és az USAF által közösen rendszeresítésre kerülõ csapásmérõ robotgép kifejlesztésén fáradozott. Az X-45-rõl az SG már írt anno többször is, most egyelõre nem tudni mi lesz a program jövõje, a Pentagonban most egy nagy hatótávolságú, nagy sebességû (esetleg hiperszonikus) bombázógépet vizionálnak. Persze ettõl még ez is lehet robotgép.