Nemrég kezdtem el vele játszani, tegnap az X.2-es patch-et is feltettem, de sztem többet rontottak vele, mint javítottak. Bár az új szenzor rendszer érdekesebbé tette a stratégiát (most már nem látni mindent automatikusan, van "fog of war"). Fagyások, kilépések nálam sohasem voltak (a patch elõtt sem), majd' egy napos játék után sem.
Az AI tényleg nem valami jó, influence bázisokkal röhögve lehet hozni mindent, mert õ nem, vagy csak ritkán meri megtámadni ezeket (ha legalább II-es battle station szintû, páncélzattal, akkor sohasem támadja még meg, vagy egyszerûen lepattan róla :) ). Az influence gyõzelem egyébként is mérföldekkel könnyebb, mint a harci. Ha az alliance gyõzelem is engedélyezve van, akkor még hamarabb meg lehet nyerni a pályákat (a gép könnyen beadja a derekát). Bár én nem szeretem ezt használni, túl sok nyûg van vele. És ahogy a #292-ben NEXUS6 írta, hiába a jóhaverság, hiába én vagyok a legerõsebb, egy elbukó bitodalom inkább valaki másnak adja oda a bolygóit. Úgy vettem észre, a második legerõsebb szokott a kivételezett lenni, hacsak nem Evil státuszú, mert akkor inkább nekem adják. Mivel többnyire kevés a lakható bolygó, amint megjelenik valahol egy független kisebb birodalom, ha tudom, rögtön lerohanom dropship-ekkel és elfoglalom. Túl értékesek ezek a 10-15-ös szintû bolygók, hogy csak úgy hagyjam fejlõdni õket. A trade velük úgysem hoz annyit, mint az adó. :)
Egy érdekes "újítás", bár szerintem oltári nagy baromság: az X.2 óta a saját hajóterveknél az "upgrade" leszed mindent, csak az alap törzset és a rárakott kiegészítõket hagyja fent. Még bugos is: ha egy ilyen kiegészítõt le akarsz szedni, hirtelen megjelenik minden egyéb a hajón is, de semmit sem lehet levenni, összevissza mûködik az egész ablak. Pedig én jobban szeretem apránként, újításonként felspécizni a terveket, utána úgyis egy turn alatt át lehet építeni a hajókat (a pénz általában sosem gond :) ).
A tech fejlõdés sztem túlságosan is lassú. Közepes pályákat 2-3 ellenféllel nagyjából a medium méretû hajók megjelenésekor már be lehet darálni. Pont most délelõtt direkt olyan random medium pályát fejeztem be, ahol csak hódítási gyõzelem volt lehetséges, csak azért, hogy a huge méretû hajókat is megnézhessem. Éppen sikerült is legyártani kettõ agyonfegyverzett saját dizájnt, mire az utolsó megmaradt bolygó a már elfoglalt szomszédok folyamatos influence hatásának köszönhetõen bedobta a törülközõt :).
Tech gondom egyébként sohasem volt, amit a szomszédok elõttem tudtak kifejleszteni, azt mindig sikeresen el tudtam lopni. :) Kész röhej, hogy a kémkedésnek semmi ellenszere nincs. A pályák kezdetekor, az elsõ találkozás után elég 2-3 mrd kreditet beállítani kémkedésre, soha többé nem kell hozzányúlni, pár év alatt max-ra fut fel a hatékonyság, onnantól meg minden friss research szinte biztosan átkerül hozzánk is. Egy pályán a végére kb. 30 fejlesztést loptam, tõlem nem hiszem, hogy sikerült (három ellenfél volt, õk csak 1-1-et tudtak lopni, vszleg egymástól).
Egy másik furcsaság: a börtönök általában hozzám kerülnek, de minden idõszak végén a rabok ugyebár kiszöknek, ellopnak pár hajót és kalózkodni kezdenek. Csakhogy olyan hajót is tudnak lopni, ami az egész galaxisban nincs még, nemhogy nálam. Legutóbb még a medium hajóim fejlesztgetésével voltam elfoglalva, amikor a kitörõ rabok tõlem loptak egy battleship-et, 38 rail gunnal, agyonpáncélozva... Legalább húsz hajóm odalett, mire megfékeztem õket.
Nagy kár az is, hogy a gyõzelem után nem lehet tovább játszani. Ez olyan hülyeség, nem tudom, miért csinálták ilyenre. Így szinte esély nincs a nagyon magas szintû tech-ek kipróbálására nyugodt körülmények között.
Zavart az is, hogy a default hajótípusokkal nem lehet semmit sem kezdeni, de még infó sincs róluk, hogy milyen komponensekbõl mennyi van rajtuk. Pl. az elsõ troop transport megjelenésekor gyakorlatilag le kellett gyártanom egyet, hogy megtudjam, mennyi is a kapacitása... De ezt is csak egyszer csináltam, azóta villámgyorsan kifejlesztek mindent a planetary invasion-ból (kb. egy év alatt megvan), onnantól meg már saját dropship-eket gyártok, 3-5000-es kapacitással. Többnyire egy ilyen hajó a small troops opcióval elég a 3-4x nagyobb bolygók elfoglalásához. Kár, hogy ez a rész ilyen gyatra lett, az IG2 sokkal-sokkal többet tud e téren (is).
Ami marhára tetszett, ez az új pilonos-testreszabhatós hajótervezés. Funkciója semmi (olyan értelemben, hogy ûrharcban tökmindegy, a hajón mi hol van), de legalább jópofa és újszerû, órákig lehet bíbelõdni vele. :)
Ja, és egy kérdés: tapasztalt-e valaki negatívumokat, ha kilépett az U.N.-bõl?