Amg van pénz, minden építkezést meg lehet venni 1 körön belül, csak jó drága. A gép is ezt csinálhatja.
A max. populáció általában a bolygó szintjével, illetve minõségével (quality) függ össze, de késõbbi technológiákkal lehet majd xeno farmokat építeni, amelyek emelik a populációt, ill. felfedezésre kerülnek extra helyek, amelyekre lehet pakolni.
HP-t a méretbõl kapnak, az alap apró (tiny) és kis (small) hajók mind néhány HP-sek csak. A defense arra jó, hogy az adott fegyvertípus ellen véd teljesen, meg a többi típus ellen egy kicsit. Megfelelõ tech-eket kell fejleszteni a nagyobb, jobban páncélozott (magasabb kezdõ HP) hajókért.
Fegyverek közül van a lézer, a rakéta és a kinetikus (mass driver) technológia, ezekbõl nem érdemes többet húzni, csak egyet, amelyik ellen a gépnek nincs védelme (a gép a legtöbbször csak egy fegyvertípust és páncéltípust fejleszt). Az egyes fegyvertípusokon belül vannak nagyobb szakaszok, amelyek mind ugyanolyan sebzésûek, de az egyes lépcsõfokok a hatékonyságot javítják annyiban, hogy kevesebb a helyfoglalásuk. A lézerbõl pl. az elsõ öt lépcsõfok mind 1-et sebez, de kevesebb helyet foglalnak (vagyis többet fel lehet pakolni egy hajóra). Utána úgy emlékszem, plazma jön, aminek három lépcsõfoka van, de mindhárom már 2-es sebzésû. Aztán a továbbiak. A fegyveres és páncélos techek a leghosszabbak. :) Ha jól emlékszem, a legutolsó kiegészítõvel már 12-es sebzésû ultimate fegyverek is vannak, ill. a lézernek van egy death ray nevû mellékága is a vége felé, ami gyak. Halálcsillag-szerû szuperlézert jelent.