Mert a cargo hull csak az, amit a neve mondja. :) A cargo hull típus nem hadihajónak való, constructor-ok, space miner-ek, meg ilyesmik építhetõk rá.
A shield a lézer ellen véd, az armor a mass driver ellen (és a ECM a rakéták ellen). Az adott páncél az adott fegyver ellen véd 100%-ig, a többi ellen csak nagyon kis mértékben. A játék korai verziójában ez még nem mûködött (lehet, hogy a demóban sem).
Flottának olyan értelme van, hogy összeadódnak a fegyver és armor értékek és egy egységként jelennek meg, de igen, sérüléskor csak egy hajó sérül és felrobbanás is hajónként történik, nem egyszerre. Minél magasabb a logistics tech-ed, annál több hajót lehet egy flottába rakni. Viszont a lassabb hajók így lelassítják a gyorsabbakat is (késõbb van olyan tech, amivel ez megszûnik, mert nagyobb hajóra lehet rakni és flottában "húzza" a lassúakat is).
A csúszkákon kívül azt is érdemes észben tartani, hogy a bolygókon is vannak fent a termelési ablakok (military, social, research) és ezek között is lehet priorizálni: rá kell kattintani az ikonjára (világosabb lesz a háttere). Ilyenkor a másik két területrõl a termelés nagy része átáramlik oda. A játék elején értelemszerûen a social-t kell nyomni, amíg gyorsan felépülnek az elsõ épületek a bolygókon. Ha nincs is prioritás kijelölve, a social és a military között van némi átmenet (ha az egyik nem gyárt, akkor ad a másikba).
Mivel az elején általában két bolygót kapsz, a kisebbiket érdemes csak research-re állítani. Elég egy gyár, starport nem kell, a többi nagy részén meg lab-ot kell építeni, social prioritással. Amikor kész mind, átállítani research-re. Ahogy jönnek a késõbbi technológiák, az átépítések maguktól lemennek majd, ill. jönnek a research koordinátorok, meg ilyesmik, azok mennek majd a szabadon hagyott mezõkre.
Nem jó taktika sok vegyes bolygót kiépíteni, a specializáció mindig kifizetõdõbb. A bolygóknál a details részen meg lehet nézni, hogy mire adnak bónuszt és esetleg érdemes arra jobban rágyúrni. Ha pl. economy-ra ad, akkor egy-két gyár, sok market, néhány stadion és a többi az xeno farm (okosan eltalálva az egyensúlyt, mert a magasabb populáció rontja a morált is, amit szórakoztató épületekkel, vagy alacsonyabb adókkal kell egyensúlyozni). Meg kell egy starport is, ahol csak transport-okat épít az ember, egy ilyen bolygón mindig lesz elég besorozható katona. :)
(Az alap transport az 500 katonával lófütty, felfejlesztett miniatürizációval, troop modulokkal és hajtómû-technikával több troop modul is rárakható a hajótestre, én 5000-es transportokat szoktam használni, fullra kifejlesztett inváziós technikákkal, ami kb. 2-4x-szeres túlerõ ellen is elég).