Igazából elég gyorsan reagálnak az egységek, csak úgy mozognak mint a robotok, darabosan. Egy lovas 180fokos forduláshoz úgy 5 másodperc kell majd vár több másodpercet mire elinduljon. De egy gyalogosnak is pont ennyi kell, és ugyanolyan darabos robot mozgásúak, ami fura mert a rome-ban sokkal olajozottabban mentek a dolgok.
Látható ez a tüzérségnél is. Nem olajozottan megy a kezelés, hanem olyan mintha minden lépést végzõ ember elaludna. és mindig amikor õ jön fel kéne ébreszteni.
pl megáll az egység vár, leteszi a fegyvert vár Eléfut vár. Odafut lõszerért (pl ágyúgolyó) vár felveszi vár megfordul vár odamegy a csõhöz vár belerakja a golyót, vár odafut a helyére vár várakozás felébred a másik odarohan a csõhöz vár benyomja a lövedéket, vár visszarohan a helyére várnak, néznek maguk elé vagy 5 másodpercet. Majd végre meggyújtja a kanócot és le. Majd újra elölrõl ugyan ez.
Emiatt a tüzérség egyáltalán nem erõs a játékban. Lassú, gyenge (mivel mind iszonyatos lassan lõ emellett idegtépõ nézni azt a lajhár sebességû szerencsétlenkedést ahogy kezelik) tényleg csak falbontásra jók. (fõleg mert ha mozog a célpont és utána kell fordulni, akkor az folyamtos töltés megszakítás, alapállás, mozgatóállás, alapállás ciklusok mennek).