Az biztos, grafikailag, anti klónilag rendben lesz a játék. A csaták/ostromok megvalósítását is reformálják, ami szintén jó. (Az ostrom ugyan nem jött be a Romeban, de talán itt végre olyan lesz, mint kell lennie.) A stratégiai részre viszont nagyon kiváncsi vagyok. Az az igazsgág, hogy az évszakos megoldást tartom jónak. Sokkal nagyobb szerepet szánnék pl: aratás, vetés az utánpótlás miatt, a tél szerepe a felvonulásoknál/ostromnál, a tengeri rész megerõsítése (itt pl. Velence és Genova szerepének elõtérbe helyezése a FELFEDEZÉSEKIG)! A mongol betörést eszéletlen, "szinte kifogyhatatlanná" tervezném, hogy tényleg átütõereje legyen amilyen volt is. Nem engedném, hogy pl. egyes népek (pl. a készítõké :) ) csakazértis sokkal erõsebb legyen, mint az történelmileg volt. Tényleg jöhetnek a kis assasinos videók, feldobták a hangulatot a Shogunban is. :) Jó lenne, ha nem lenne épület limit (ha jól emlékszem volt a Medievalban ...?), viszont pl. a várépítés és város fallal között lenne különbség! Lenne arra lehetõség, hogy te válaszd meg egy adott területen, hogy hová teszed a várat és a várost! A diplomáciát is remélem megerõsítik majd, sokkal több lehetõséggel mint volt. Ráférne. Tényleg dinasztia benyomása legyen a dinasztiának, és pl. a gyerekeket az adott nép korhû nevei közül lehessen elnevezni, ne adjon vmit és kész. Ha pl. magyar vagyok, egyrészt magyar hangzású nevek közül lehessen választani (István, Géza, László, Béla, Mária, Erzsébet, stb.), másrészt az asszony népének nõi és akár férfi nevei közül - külföldrõl való (Péter, Gizella, Beatrix, stb.), és ha nem (Judit, Ágnes, stb.). Aztán ha pl. bolgár nõt vesz el a herceg, akkor megmaradjanak a család korábbi származására utaló nevek, plusz ehhez jöjjenek hozzá a bolgár nevek pl. Így lehetne változatos, de "ingame történelmileg" hû örökösöket (fiú, lány) elnevezni. Pl. a Genghis Khan címû KOEI játékban ez pl. királyul volt megoldva. Külön lehetõség volt arra, hogy harcolsz, építesz, fejlesztesz, kereskedsz éppen, vagy dugod az asszonyt (de tényleg). Utóbbinál néha 4. próbálkozásra esett teherbe az asszony, szóval nem random volt az utódlás. Ezzel meg lehetne állítani azt, hogy vki abszolút történelmietlenül Egész Európát meghódítsa, mert pl. ha nem talál feleséget, nem születnek utódai, kihal az uralkodóháza, ami - a Gemghis Khanban Game Overhez - itt pl. abszolut anarchiához vezethetne (pl. ami 1301 után volt nálunk: sok kiskirály, zéró királyi hatalom. Aztán ezt lehetne újból visszaszerezni ...) Szóval kéne királyi teendõk lehetõség is, a harci lehetõségeken kívül. Ha esetleg nem évszakos lenne egy-egy ország köre, akkor lehetne úgy, hogy: harc/diplomácia/harc. Ezzel halad is a hadsereg, kereskedik/diplomáciával, stb., vagyis az ország belsõ ill. külsõ teendõivel is is foglalkozik az uralkodó, vagyis a player, nem nõnek irreláisan hatalmasra a Birodalmak, stb. Aki ismeri a Genghis Khan címû progit, az tudja mirõl próbálok regélni. Ha annak egyes elemeit ötvöznék mai grafikával, nem körökre osztott lenne a harc, mint ott, stb, stb, akkor nagyon nagy program lehetne a medievalból, vagy a 3. részébõl.