Fõleg a középkorban volt egy csomó hajózó nép akiket a flottájuk tett erõssé mégis a játékban a szárazföldi csapatokat kell erõltetni mert a hajózós rész gyk nem is létezik, már a rómában is kiábrándító volt egy nyomorult biremét gályákkal végigkergetni a Földközi-tengeren mert csak a 4-5 csatában volt hajlandó végre elsülyedni.
Most majd az angoloknak a minõség helyett mennyiségre kell gyúrniuk hogy egy inváziót megakadályozhassanak plusz mivel a nehezebb játékfokozat (ahol végre élvezhetõen teljesít az AI) azt jelenti hogy autoresolve-nál a gép elõnyben lesz ezért legalább háromszor annyi hajót kell majd gyártaniuk mint az ellenfélnek, innentõl fölösleges a flottát erõltetni mert úgyis partra fog szállni náluk valaki.
A tengeri csaták fontos részét képezték az európai történelemnek viszont a játékban a tenger csak egy extra (és könnyû) terepakadály amin egy egy kör alatt elkészülõ csónakkal egy komplett zászlót át lehet dobni anélkül hogy a csapat bármilyen veszélybe kerülne.
Ez már túl messze van a reálistól szerintem, ha ez így lett volna anno akkor most a japánok mongolul beszélnének az angolok meg spanyolul.
A játékban az uralkodik a tengeren akinek több kikötõje (X idõ alatt legyártott több hajója) van és nem az akinek nagyobb hagyományai és jobb tengerészei, szerintem igenis dobott volna a játék hangulatán a tengeri csaták bevezetése ahol kevesebb hajó is gyõzhetet volna a több ellen.