Lenne egy-két ötlettem az új résszel kapcsolatban.
Az ostromon lehetne kicsit csiszolni. Nagyon jó volt anno, a kõhajító, ágyú-móka, aztán hegyibe, ha van rés ott, ha nincs, nosza! törjünk kaput pusztakézzel, de örömmel vennék egy ostromlétrás opciót. Ha jól emlékszem a Rome-ba már volt faltörõ kos, azt mindenképpen áthozhatnák ide.
Az uralkodóházakat is lehetne kicsit tovább csiszolni. A királynék néha elõbb halhatnának, mint a felséges uraik. Ilyenkor lehetne a királynak újra asszonyt keresni. Az elsõ részben, ha valaki becsajozott, az asszony végig ott volt mellette. Én simán el tudnék képzelni olyat, hogy anyu már megszülte az örököst, meg mondjuk két hercegnõt, de belehal a következõ szülésbe.
Az uralkodóknak, se lenne kötelezõ a „békés” öregkor, még ha a széltõl is óvjuk õket és olyan messze tartjuk a csatáktól amennyire csak tudjuk. Pl. ha nem figyelünk a birodalom fõvárosainak viszonylagos tisztaságára, közegészségére (lehetne egy, max. két kör alatt ehhez kapcsolódó épületet felhúzni), a város nagyságától függõ eséllyel generálhatna teszem azt pestis járványt vagy valami hasonló genyaságot, mely a tartományban tartózkodó királyi családtagok közül is szedné áldozatait.
Ha a királyunk felnõtt örökös nélkül halna meg, de van neki kiskorú fiú utódja, anyu régensként kormányozhatna a nagykorúságáig. Persze lennének büntetõ bonuszok. Ilyenkor nagyobb esélye lenne a meghódított területeken a lázadásnak, és a tábornokaink is gyengébb hûség értékekkel rendelkeznének
Ha meg van férjezetlen leány utód a családban, õt hozzá adhatnánk valamelyik fõúrhoz gyorsan, hogy legalább leányágon tovább vehetõ legyen a dinasztia.
Már eddig is voltak vétkek és erények a fõbb szereplõknél. Bejöhetne egy-két érdekes. Pl. ha királyunk nagy szoknyabolond, gyárthatna fattyakat. Ha ilyen eset történik választhatnánk, kapnak egy tartományt ha felnõnek, plusz ilyenkor vésztartalékként ott lennének az örökösödés biztosítása véget. Ha nem törõdünk velük egy-két gyenge hûség értékkel rendelkezõ fõurat felhasználva, nemesi lázadást robbanthatnának ki. És persze már születésükkor küldhetünk rájuk orgyilkost, és ha kudarcot vall tábornokaink hûsége jelentõsen megcsappanna.
A sötétben settenkedõ srácok akciót is lehetne tovább színesíteni. Lenne három kategória, ami a célszemélytõl, és az orgyilkos tapasztalatától függõen változna. Egy tábornokot például meg lehetne ölni vadászbalesetben, tõrrel, méreggel. Mindegyiknek lenne költsége. A legolcsóbb és legrizikósabb a hagyományos kommandó akció lenne, a legdrágább meg egy megrendezett baleset.
A sikertelen akciók által kiváltott reakciók is nagyobb szerepet kaphatnának a játékba. Ha például egy rivális uralkodóház tagját próbáljuk eltenni láb alól és kudarcot vallunk, eredményezhetné a szövetség felbontást vagy akár hadüzenetet is.