Nézd, ha te nem hallgatsz elektronikus zenét, akkor aztán neked lehet magyarázni azt, hogy ebben a mûfajban az alkotás nem feltétlenül korlátozódik a saját szám készítésére. (És akkor még azt az oldalágat nem is érintettük a kérdésnek, hogy teljesen normális dolog x+1 különbözõ mûvésznevet használni, és úgy megjelentetni számokat, remixeket.) A saját számok készítése mellett legalább ugyanannyit nyom a latba a remixelés, illetve a mixelés. (A producerkedés az más tészta, az nem annyira látványos.)
Én speciel már belefáradtam abba, hogy olyan embereknek magyarázzak, akik szerint a mixelés/remixelés nem más, mint más elõadók számainak, ötleteinek összelopkodása. Az ilyen sosem fogja megérteni, hogy mit jelent egy számot újraértelmezni a saját szájíz, stílus szerint. Egy csomó alirányzat, alstílus van a trance-en belül is, amelyekbe aztán bõséggel bele lehet illeszteni a különbözõ remixeket és mindenki megtalálhatja a magának valót.
Aztán ott a mixelés is, amelyrõl aztán végképp nem tudja a fenti embertípus elképzelni, hogy mi lehet olyan fáintos, hogy összemixel számokat egymás után. Mindössze két apróság: az, hogy mit mixel és az, hogy milyen sorrendben; talán egy picikét az is, hogyan mixeli. Teljesen triviális dolog, de aki hétrõl hétre akarja ezt csinálni, az rájön, hogy sokkal nagyobb dolog, mint amilyennek felületes pillantással látszik.
Úgyhogy annyit kérnék: légyszi, hagyd meg ezt a topikot az elõadó/mûfaj szerelmeseinek. Ha tényleg érdekel az elõadó, akkor keresd meg a mixeit és az albumát: azokból megtudhatod, miket csinál. Aztán majd gyere vissza, és mondd el, hogy mi tetszett, mi nem tetszett. De teljesen felesleges álértetlenkedéssel a flame parazsát fújdogálni azzal, hogy ismerethiányra visszavezethetõ értelmetlen és provokatív kérdéseket teszel fel. Köszi.