Az SRB-vel az a baj, hogy nem lehet lekapcsolni, ha beindítják, akkor amíg kiég mûködik.
A Saturn V sem lenne ilyen drága, ha az alsó szint nem kerozinnal menne, hanem hidrogénnel, aminek cirka tripla akkora égéshõje van, és máris sokkal nagyobb lehet a hasznos teher.
De vannak még a hidrogénnél jobb üzemanyagok is, de a hidrogén még környezetbarát is.
Szerintem a jövõ egyértelmûen az ûrlifté.
De nem 30 km, hanem 30 EZER km kell ilyen szénszálból.
Vannak koncepciók, hogy úgy súlyozza magát ellen, hogy olyan hosszú, hogy a végé húzza kifele, de olyan is van, hogy kicsivel a GEO pályán túl rákötnek egy aszteroidát, mint ellensúlyt.
Amennyit lefele megy egy felvitelkor az nem sok, tényleg csak a hasznos teher számít, mert mikor lefele megy, akkor a szállítóeszköz meg visszamegy.
Egyesek szerint lineáris motorral kéne hajtani, de annak speckó pálya kell, szerintem bõven elég lenne nekünk az is, ha egy villanymotor fel tudná magát húzni rajta.
Energiát szerezhet a napelemekkel is, nem kell a Földrõl.