Engem érdekelt a téma és már majdnem megnéztem, amikor elolvastam néhány kritikát. Feltûnõen mindenki ugyanazt írta bennük.
Amellett hogy Spielberg eszméletlen jó halivúdi mozikat csinál, mindíg megbicsaklik a keze amikor eltér a sablonoktól. Úgy tûnik egy embernek sajnos csak egy fajta tehetsége lehet, ezért minden mûvész valahogy mindíg csak ugyan azt a történetet tudja elmesélni, ha mást csinál valszeg az átlag alatt teljesít. Úgy tûnik itt is ez a helyzet.
A zsidó értelmiségi, az az identitásunk, hogy nincs identittásunk, mert depresziós világpolgárok vagyunk alapú fanyalgás sajna manapság már nem igazán vonzó. Úgy tûnik ez a film is ilyesmi lehet.
Számomra fontosabb szempont lett volna egy az ellenkezõ oldal szempontjai is figyelembe vevõ történet. Miközben pl az ír terroristák lassan konszolidált pozitív hõsökké válnak a mozikban, addig az arab terrorista karakterek kidolgozottsága hasonlóan sablonos marad mint a "náci katona" a 60-as évek szovjet/amerikai lõdözõs filmjeiben.
Szal én szkippelem, szerintem azt a filmet egyszer sem érdemes megnézni, amit csak egyszer lehet megnézni.