Tokyo Drift. Hááát, amennyiben valóban a Dift-re, vagyis a csúszásra helyezik a hangsúlyt, úgy szerintem nem ilyen kerekek kellenek a gépre. Vettem fel a Discoverybõl pár hete ilyen ismeretterjesztõ filmecskét. Abban mutatták be a tokiói driftelõket. A lényege az, hogy brutálszéles, csontra lekoptatott gumikat akasztanak a felnire, mely 1-1.5 hüvelykkel nagyobb (!!!), ezáltal picit lötyög rajta a gumi. Az R-tényezõ pedig úgy számolódik, hogy felni +3-3.5 hüvelyk. Valljuk be, nagyon kevés, de ahhoz pont elég, hogy 4-6 ezres fordulaton úgy ússzon az autó csontszáraz aszfalton, mintha jégen lenne. A hátsó futómûvek pedig úgy vannak belõve, hogy egy kicsit kifelé forduljanak, kb 1-5 fokot. Az elsõ kerekek vékonyabbak és a gumiréteg is vastagabb, mivel vezetõ szerepe van.
Na ilyen gumikat pl nem láttam ezeken a verdákon :) Egyébiránt a tokiói fazonoknak ez az életcéljuk: nappal meloznak, összeszedik a pénzt a heti gumira, amit negyedáron vesznek, ahol tudnak. Éjszaka pedig csúszkálnak 100-170km/h tempóval. Szédítõ!