Az ünnepekben játszottam kicsit a Tiberian Sun-nal. Hát, kicsit meglepõdtem... és nem pozitív értelemben. Lehet, hogy az én hibám. Gyenge fokozaton kezdtem játszani a játékot, mert játszani akartam, a napi meló nyûge után könnyû gyõzelmekre vágytam, nem a többedszeri nekifutás sokszor flusztráló mivoltára. De az a döbbenetes mesterséges unintelligencia, amit a tizenvalahanyadik GDI pályát játszva tapasztaltam, az ledöbbentett elég rendesen... Hogy be tudjátok azonosítani a pályát: vízszintesen elnyújtott pálya. Baloldalt én, jobboldalt az ellen, köztünk egy üres, mindenfélékkel (tiberium, víz, stb...) tarkított terep. Baloldalt egy kis kanyonban kezdek pár egységgel.
Elkezdtem kiépítgetni a bázisomat. Fõépület, erõmûvek, barakk. A tiberium refinery már pont kint volt a kanyon bejáratánál, ott terjeszkedhettem kedvemre. Leraktam pár lõtornyot, aztán hower-ekkel elindultam az ellen fele, amirõl ekkor még csak sejtettem, hogy jobbra lesz. Közben építgettem a bázisomat szorgalmasan.
Egy nagy lézertorony közelébe érve kellett rádöbbennem, hogy rejtett bázisa van a NOD-nak (láthatatlan, mint a láthatatlan tank), valami kütyü álcázza. Sebaj, vittem egy mobile sensor-t. A nagy lézertornyokat orca bomber-ekkel, a többi egységet / épületet hower-ekkel kiiktatva akadálytalanul nyomultam be a bázis központjáig, az utolsó fal-elemeket is szétlõve. Közbe csak néhány gyalogos (rakétás) egység próbálta lenyomni a bázisomat, meg néhány "chemical launch detected" figyelmeztetett, hogy kaptam egy kis meglepit... De itt rögtön elkezdtem javítani a sértett épületet, úgyhogy nagy kár nem ért.
Az elsõ MI baki, amit felfedeztem: meg sem próbál máshova lõni. Benézte magának a lõtornyaimat, és ha nem dõl össze (vagy újraépítem õket ugyanoda), akkor nem keres más célpontot, pedig sokkal értékesebb épületek vannak attól pár pixelre...
A második nagy meglepi akkor ért, mikor eljutottam a gép war factory-jáig. Nagy meglepi volt, eléggé el is vette a kedvemet a cucctól... a war factory körül vagy 15 subterran apc keringett, szétlõve õket kirajzottak belõlük a mérnök-hegyek, néhány egyéb gyalogos kíséretében. Eléggé elkeserítõ volt. Ha ezeket beküldte volna a gép a bázisom hátsóbb régióiba, elég komoly meglepetéseket tudott volna okozni, de valamiért nem tette, ott várták az ellenfél bázisa közepén a megsemmisítést.
Ez vajon az általam választott könnyû fokozatnak köszönhetõ, vagy ennyire buta az M.I.??? Esetleg bug...? Fõiskolás koromban, "újkorában" játszottam a játékkal, akkoriból nem emlékszem ilyesmire... de lehet hogy azért, mert csak a szépre... :-)