Eddig többé-kevésbé rendesen mûködött a matrica-rendszer. Ezt erõszakkal felváltja egy új rendszer.
Ami:
a, 30-40 milliárdot húz ki a zsebünkbõl,
b, tulajdonképp teljesen felesleges,hisz most van egy mûködõ rendszer,
c, mivel lehetõvé teszi az egyének nyomkövetését, sérti a jogainkat,
d, mivel a céges autókat is nyomköveti, sérti az üzleti érdekeket,
e, az, hogy a matricás rendszer nem fogja fedezni az autópályák fenntartását, még megérthetõ, de nálunk a legmagasabb a környezõ térségben a benzin ára, és valahol úgy tudom, ez azért van, mert az Útalapba folyik be egy része.
e, az állami bevételek behajtását egy magáncégre akarják bízni, ezzel már befürödtünk egyszer (Centrum Kft), nem jött be!
f, újabb áremeléseket fog magával vonzani, elõször a szállításban, majd mindenütt
Az EU rendszerei nem mindíg válnak be, de mindenképp elõször el kellene dönteni, hogy érdemes-e alkalmazni (ha mindenki magától ugrik bele a kútba, nekem kötelezõ?).
Érdekes, minden kormány, kivétel nélkül, az autóval rendelkezõket vágja meg elõször(súlyadó, kötelezõ biztosítás, zöldkártya, regisztrácós adó, eredetvizgálat, áriratási költségek, stb). Mondjuk nem kötezõ autót tartani, de mivel a tömegközlekedés olyan-amilyen, gyakran a saját autó a legjobb közlekedési ezköz. Ha fenn tudjuk tartani.