Több mint egy éve követem a magyar 200-as piacát, jó párat meg is néztem, egyet a nyáron meg is vettem volna. Úgyhogy elég sokat sikerült megtudnom errõl az autóról.
Három típusról beszélünk itt, különbözõ az áruk és különbözõ a ritkaságuk.
10VT fronthajtás
10VT quattro
20VT quattro
Na most ha a pénztárcád szûkösebb azaz 300-400e szeretnél autóvásárlásra költeni és a késõbbiekbe is költséghatékonyabb autót szeretnél akkor csak is 10VT elsõkerekest ajánlom! Ennek rengeteg alkatrésze megegyezik a 100-as szivarral, úgyhogy a bontókból még viszonylag olcsón beszerezhetõek az alkatrészek. Öreg quattroknál elég sok probléma akadhat a hajtással amihez elég kevesen értenek, a legtöbb helyen elég kontár módon szerelik és még az alkatrészek is drágák hozzá.
10VT quattro-k olyan 300-400 szintén kifoghatok, a szebbekért el is kérhetnek 500-600e, de mint leírtam jóval költségesebb a fenntartása. Plusz az összkerék miatt 1-2literrel minimum többet is fogyasztanak.
20VT quattro-k elég ritkán beszerezhetõek félévente 1-2felbukan, 600-1.5m között mozog az áruk, alkatrész beszerezni hozzá már nem a legkönnyebb és jóval drágább, (úgy ez már 20VT) csak összehasonlítás képen egy 10VT moci 100-150e körül mozog, míg egy 20VT motor közel 400-500e. Lóerõ téren is ez már 230 nem 180 úgyhogy a kötelezõ és a teljesítményadó is drágább. Megkockáztatom, hogy ennek a árából már egy 100/S4 is fenntartható... Úgye ami fiatalabb, és "szebb".