Na, azért nem kell a google-t védeni. Az hogy a valósnál több kattintás érkezett egy hirdetésre az a googlenak jó, meg annak, akinek az oldalán megjelent az adott hirdetés. Viszont a google-adsnak ugye létfeltétele az, hogy azoknak az oldalaknak akik bannerhelyet áldoznak rá, az átlagosnál magasabb átkattintási arányt tudjon mutatni. Ha kevesebb pénz van google-ads-ból mint mondjuk egy hagyományos bannerbõl, akkor senki se fogja felrakni, így google-nak nem lesz pénze. Namost logikus, hogy 1 ratyi szöveges hirdetésre, amiben vascsõkereskedés hirdet kevésbé fog kattintani az ember mint egy playboynyuszival tuningolt animált színes-szagos bannerre. Erre googlenál is rájöttek, és megturbózták kicsit az átkattintásokat, vagyis készítettek (készíttettek) rá robotot, vagy esetleg vírust+zombi hálózatot, aki kattogott az õ reklámaikra. Valószínûleg gyenge volt az algoritumos, mondjuk sokszor kattintott ugyanarra a reklámra adott iprõl, így egy hirdetõ kiszúrta, hogy az a sok-sok% átkattintási arány amit a google mond nekik, és ami alapján õ fizet, az egy nagy büdös kamu, fele, vagy tizede se igaz.