Pedig lehet használni ogl alól is a shadereket. És van olyan program ami kiírja neked hogy 'márpediglen ez kell', ha ezt szeretnéd :D. Igaz nem játék, csak egy tech demo. A shaederek nélkül egy kissé romlana a látvány minõsége. pl. csíkok halmaza egy hullámzó óceán helyett...
A DirectX pediglen nem hardwerfüggetlenné teszi a programozást, hanem egy egységes interfészt szolgáltat a játékfejlesztõk számára, mondhatni hasonlóan mint az ogl. Csak amíg a DirectX nem hajtja végre az adott utasítást (esetenként semmiféle üzenetet nem közöl, csak valami nem jelenik meg) amit a vas nem támogat, addig az ogl ezt megkisérli szoftveres úton megoldani. Már amit lehetséges. Ez egy kicsit komplikáltabb mint hinné az ember. Ezért nem lehet összefoglalni egypársoros hozzászólásban.
Mellesleg a mai vidokártyáknak a tudását a legtöbb játék nem használja ki teljesen, de ez nem a dx és ogl közti versenyfutásnak köszönhetõ, hanem az idõhiánynak. De nem ragoznám tovább, mert mire kifejteném véleményemet, addigra mindenki belegabalyodna az értelmezésébe, köztük én is...
Jah, míg el nem felejtem, a dx csak leegyszerûsíti a kódolást az ogl-el szemben. Viszont ezért teljesítménybeli árat kell fizetni. Szinte mindent meg lehetne oldani ogl alatt is, csak nem mindegy hogy erre a fejlesztõk mennyi idõt kapnak/szánnak. És a befektetett +idõ megtérül-e vagy sem.Dijjóhéjjban.