"Természetesen minden magyarázható kvantumfizikával is, csak sokszor nincs rá szükség. Pl. ebben az esetben sem kell szeritnem."
Arra tettem csak célzást, hogy tisztán kisérleti úton végezték a fejlesztést, noha már akkor rendelkezésre álltak azok a fizikai modellek, melyek segítségével hatékonyabban tudtak volna új||hatékonyabb termékeket kifejleszteni. Mellesleg a kvantumfizika teljes mellõzõsével hogyan lehet magyarázatot adni arra a nem elhanyagolható dologra, hogy egy adott katód (azonos alak, hõmérséklet, feszültség, stb) miért indít útjára több elektront, mint egy másik ötvözetbõl készült társa? Erre kiváncsi lennék.
"Szerintem meg fogalmad sincs, hogy mirõl beszélsz."
Valóban. Mintahogy azzal sem vagyok tisztában, hogy a lentebb említett jelenség az áramkörök álltal termelt langymelegségének nem kis részéért felelõs.
"Ja, hogy így értetted. Ennek semmi köze az írásod többi részéhez. A tudósok által használt modellek általában nem ugyanazok, mint amit a mezei halandóknak mondanak. Ugyanis a mezei halandóknak nincs meg az elõképzettségük ahhoz, hogy mindent megértsenek."
Melyik részéhez? :D. Esetleg leírjam úgy hogy minimális elõképzettséggel érthetõ legyen? :D
"Szabad komolyabb elõadásokra járni (egyetem), vagy olvasni pl. a neten."
Amely elõadások nagyobbik része viszont a fõvárosban van. Errefelé szinte semmilyen elõadás nincs. A neten megtalálható szakirodalmak többsége viszont englishül van. Ami megy magyarul, az nincs igazán reklámozva :(.
"Ennek a felfogásnak viszont már a határait feszegetik a megfigyelések( és a mekksejtések) :(."
???
Összetett rendszereknél, pl az emberi test vagy a klímaváltozás modellezése, nem lehet egyszerûsített modellel dolgozni. Amennyiben mégiscsak, akkor a kapott eredmény mondhatni siralmas lesz. És ez -szerintem- egy kicsit kezd érzõdni az álltalam megismert fizikai elméleteken is.
"Honnan tudod, hogy nincs gyakorlati haszna valaminek, amivel nem is foglalkoztál? Egyébként nehéz lehetett elkerülni õket, hiszen középiskolai anyag. Komolyabb matematika meg nem is létezhetne nélkülük. Még ha a kiindulás, és a végeredmény valós is, menet közben elég gyakran kerülnek elõ képzetes számok. De ha konkrét gyakorlati alkalmazást akarsz, akkor ott van pl. a kvantumfizika."
Akkor inkább úgy fogalmazok hogy ezidáig nem kerültem olyan helyzetbe, ahol csak a képzetes számok alkalmazásával tudtam volna egy adott problémát megoldani. Ezért számomra gyakorlati haszna nincs ezeknek. Mellesleg, mi számít középiskolai anyagnak ;)?