Hát nekem gyakorlatilag fapados 147-esem van, de ez az elsõ autóm, és azért nem rossz, mert 2 éve nálam van.
Apró kis részletekben mutatkozik meg, hogy Alfa és nem VW, Opel, Skoda stb.
Pl. az ülés oldaltartása, az átlag gyári hifiknél sokkal jobb hangminõség, jó nagy, vastag ajtó masszív króm kilinccsel, bõr kormány igazi varrással, az átlagosnál érzékenyebb gázpedál, jobb hang. Hátránya a nagyobb fogyasztás, drágább olaj, drágább biztosítás.
A 10 liter egyébként 100%-os budapesti használatot jelent. 52-53 liter benzinnel olyan 500 és 600 km között tudok menni.
Na de térjünk inkább rá a Te ügyedre.
A GT-ben mennyi km van? Ez a BMW tényleg jól felszereltnek tûnik, a navigáció nagyon ritka az ilyen kategóriájú autókban. A km nem igazán kevés, 100 ezer felett már azért drágábbak a szervizek, mint az alatt.
A motor egyforma teljesítményû a két autóban, ki kéne próbálni, hogy melyik a sportosabb. Ezt nem tudom sajnos, mert még nem volt szerencsém sem dízeles Alfához, sem dízeles hármashoz.
Ami így ránézésre ebben a BMW-ben gagyi, az az ülés. Ez az alap 147-es ülésének a színvonalát sem éri el. A kormányzás biztos a BMW-ben is jó közvetlen, a váltót is dícsérni szokták, szóval szerintem csak a motor hangolása a kérdéses, ezt ki kell próbálni.
A 147-es is jó autó, de én ha most vennék, már bõrüléssel venném mindenképp, meg talán tényleg célszerûbb lenne dízellel, de inkább a 150 lovassal, mint a 120-assal.
Azt bizton állíthatom, hogy az 1.6-os 147-es sokkal kellemesebb autó, mint az 1.6-os Octavia I, ezt a kettõt már volt szerencsém összehasonlítani.
A GT azért szerintem a mérete miatt is komolyabb autó, meg ugye kupésebb a külseje, szóval ha van választási lehetõség, talán inkább a GT, mint a 147-es.