Messze a BMW halad legjobban a hidrogénüzemû négykerekûek fejlesztésével, ami nem meglepõ, hiszen nem kevesebb, mint harminc éve kísérleteznek ezzel az anyaggal. A gyártó 2000-ben a világon elsõként, a Hannoveri Expón mutatta be 750hl típusú, folyékony hidrogénnel hajtott modellekbõl álló tesztparkját, ezeket az autókat pedig azóta is folyamatosan fejlesztik, használhatóságukat így már több ízben volt lehetõségük bebizonyítani a világnak.
A Hydrogen7-esek egyik legnagyobb gondja ugyanakkor ennek a szeszélyes anyagnak a tárolása volt, a kapacitás korlátozottsága miatt pedig hatótávolságuk kevesebb, mint 200 kilométer. Erre a problémára kerestek gyógyírt a gyártónál, amit úgy néz ki, hogy végre megtaláltak. Az újonnan kifejlesztett, speciális hidrogéntanknak köszönhetõen egy nagy lépéssel közelebb kerültek ezek az autók a szériagyártáshoz, hiszen az eddiginél olcsóbb és nagyobb tárolóegységet fejlesztettek ki a BMW mérnökei több partnercég hatékony együttmûködésével. Az új tank sokkal könnyebb elõdjénél, ráadásul a különbözõ modellekhez lehet igazítani formáját, így szélesebb körben tudják majd alkalmazni. A 10 kilogramm folyékony hidrogén tárolására képes egységnek köszönhetõen a következõ hidrogénhajtású BMW 500 km-nél is többet képes majd megtenni egyetlen feltöltéssel, ez a hatótávolság pedig már igen közel áll egy hagyományos üzemanyaggal hajtott autóéhoz.
Azt még sajnos nem tudjuk, hogy mikor válik szériaéretté a már igen régóta fejlesztett technika, de reméljük, hogy már nem kell nagyon sokat várnunk az elsõ hidrogénnel üzemelõ szériaautóra.