Remélem találok egy hozzáértõt, aki tud nekem segíteni.
Egy e46 compactom van, amiben a 146 lóerõs IS motor van. A problémám a következõ.
A kertelteknõbõl szép fokozatosan észrevehetetlenül el folyott az olaj, amit nem vettem észre mert az olajgomba nem jelezte vissza a mûszerfalra. Menet közben leállt a motor majd újra beindult 4-5x mire félre tudtam állni egy kúton. Olaj a minimum alatt a víztartályból koszos víz folyott ki tehát elszállt a hengerfejtömítés. Ez oké, de a motor járt fel is pörgött. Ekkor leállítottam a motort leadtam a kulcsot a kúton egy szerelõ ismerõsömnek címezve, aki trailerrel elvitte a kocsit a szervizükbe. Kipucolták a rendszert új olaj új szûrõk a víz kicserélve ám ekkor a motor be sem indul. Az egyik szerelõ valamilyen elektronikus blokkra gondol a másik meg arra, hogy be van sülve a motor. És most jön a lényeg. Hogy ha én úgy hagytam ott a kocsit, hogy járt és fel is pörgött, hengerfejtömítésre utaló problémákkal, akkor hogy lehet, hogy amíg átért trailerrel a szervízbe addig besült a motor? Mert én kifejezetten megtiltottam nekik, hogy beinditsák, hisz féltem, hogy besül. Ez lehetséges, vagy beinditották olaj nélkül és bõgették és ezért sült be vagy tényleg besülhet ilyen körülmények között?