"Az idényzáró helyszíne, Kyalami mintegy 2000 méterrel van a tengerszint felett, a levegõ sûrûségre érzékeny turbók esetében itt könnyen végzõdhetett motorhibával a hétvége. A Brabham-BMW nem bízott semmit a véletlenre. Az angol gárda a verseny elõtt Kyalamban tesztelt, a bajorok 13 motort gyártottak le a versenyre és az elektronikus befecskendezés mellé, biztos, ami biztos egy mechanikusat is beszereltek az autókba. A Brabham BT52-es nagyobb hûtõket kapott és szénszál erõsítésû féktárcsákat. Mire a mezõny többi tagja megérkezett, Piquet-ék már tudták, hogy mire kell odafigyelni. Piquet és Patrese rögtön a rajt után az élre álltak, Prost pedig megpróbálta a lépést tartani a két Bramhammal. A Renault francia pilótájának esélyei a 35. körben szálltak el, amikor a turbófeltöltõ megadta magát. Piquet innentõl kezdve csak a biztonságos célba érkezésre koncentrált. A versenyt csapattársa Patrese nyerte, az elsõ turbós világbajnoki címet pedig Nelson Piquet Sauto Major és a BMW motorja, elcsenve a címet a Renault orra elõl. 630 napnak kellett eltelnie az elsõ bemutatkozás és a világbajnoki cím között.'"