"Egyszerûen fix hardverrel jobb dolgozni (mármint a játékfejlesztõknek)"
A fix hardver tényleg jó. De azért mégsem ilyen egyszerû a dolog. Pl. ha a játék nem egy csak 1 konzolra készül, akkor nagyjából b@szhatod a fix hardvert.
Meg, mint mondtam, a HW képességei és az ára közti kompromisszum megnehezíti a fejlesztõk életét. Pl. ha PC-n olyan játékot csinálsz, ami mindenképp igényel 1-1.5 GB RAM-ot (és nem azért, mert szarul van megírva), és elég jó ahhoz, hogy a játékosok fejlesszenek miatta, akkor semmi gond. Konzolon ugyanez nem megy. Tehát az a játék PC-only lesz, vagy el sem készül.
Meg aztán ott van a kontroller, ami a komplexebb játékok irányítását megnehezíti. És hiába van opcionálisan egér meg bill., nem lehet rá készülni, mert a konzolosok többsége nem akarja ezeket használni.