A katonai HUMVEE civil változata túl sok problémát okozott, mind a civileknek, mind a gyártónak. A hatalmas méretei miatt ugyanis egyszerûen nem lehetett közlekedni vele a városban. Az AM General úgy döntött, hogy ez így nem mehet tovább, és egy új, civil Hummer gyártásába kezd.
A munkálatok 1999-tõl egészen 2000 végéig tartottak, így a 2001-es detroiti autószalonon már be is mutatták a H2 prototípusát. Ez még egy picit sem volt kisebb a HUMVEE-nál. Detroitban jelentették be azt is, hogy a Hummer 1999-tõl a General Motors családhoz tartozik. A fejlesztések tovább folytatódtak. Ekkor kapta meg a hatalmas terepjáró a Chevrolet Tahoe alvázát, és a GM konszern egyik legbrutálisabb, kifejezetten terepjárókhoz kifejlesztett motorját, egy 370 lóerõs, nyolchengeres VORTEC erõforrást, mely lökettérfogata közel 6000 köbcenti (5967).
2001 elején a New York-i autószalonon került bemutatásra az átdolgozott H2-es, amely akkor már keskenyebb, hosszabb és magasabb volt a HUMVEE-nál, ám a sorozatgyártásra még nem volt kész. A H2 SUV (Sport Unility Vehicle) forgalmazása 2002 augusztusában, a SUT (Sport Unility Transport) változat értékesítése pedig 2003 októberében kezdõdött.
A lefogyott, ám még mindig hatalmasnak számító H2 5 méter hosszúra, 2 és fél méter szélesre és 3 tonna súlyúra sikeredett. A H1 portáltengelyes futómûveivel ellentétben a H2 elöl független, torziós felfüggesztést, hátul merev tengelyt kapott szintszabályzós légrugózással, amely terepfokozatba kapcsolva automatikusan megnöveli a jármû magasságát a talajhoz képest. A külsõhöz hasonlóan a belsõ tér is rengeteget változott a puritánnak mondható H1-hez képest. Már az alap kivitelben is minden benne van, ami egy mai luxusautóba kell; mûholdas navigáció- és védelmi rendszer, telefon, hifi, stb. Ára ezzel szemben kevesebb lett; csaknem a felére csökkent a H1 30 milliós alapárához képest.