Mindketten rajongtunk a Metroid Pinballért és elárulom neked, hogy már a megjelenés elõtt elõrendeltük az ebay-en anno (egyébként nem egy évet csúszott, hanem jóval többet). Igaza volt/zam van: tényleg szégyenletes az indokolatlan másfél éves késés - ráadásul úgy, hogy nagy port kavarnak neki. Röhelyes, amit a Nintendo csinált.
Igen, azt az interjút én is olvastam, mellesleg késõbb érkezett, mint az eredeti forrás, amibõl mi dolgoztunk - ez van, a külföldi sajtó sem mindig megbízható és gyakran fordulnak elõ félrefordítások odaát is.
Persze te ezt is elkönyvelted, hogy igen, mi tehetünk róla, minthogy arról is, hogy sajnálkozásunknak hangot véve elmondjuk a gameren meg az 576on, hogy az N nagy ívbõl szarik az egykori HC rétegre, hogy manapság flash szutyokkal van tele minden, csöpög a casual nyál és a Nintendo szimpatizánsok magukat leszívva élveznek egy olyan cégre, amely RÉGESRÉG lelépett a korábban követett ösvényrõl (ha eddig nem tûnt volna fel, akkor a Wiifit-tel meg azzal a röhelyes wireless kormánnyal igazán a képedbe tolták a választ). Mint egy bedrogozott és felajzott szteroidos domina, a mostani felhígult játékos tömeg úgy imádja azt a céget, aki a dollárszázmilliók bezsákmányolása mellet röhög a markába az ilyen Wii Defence force alakokon, mint te. Szvsz nem érdekel, csinálják nyugodtan, ha a Nintendonak ez a célja - csak akkor ne hirdesse úgy a konzolt, hogy az MINDENKINEK játékos alternatívát kínál, mert ez nem igaz. A Metroid is megszenvedte ezt: hol láttál te korábban nehézségi szint választási lehetõséget, célzás rásegítés be és kikapcsolást egy Metroid játékban? Tippek bekapcsolását a fõmenüben? Ez egy rohadt nagy vicc, teljesen nyilvánvalóak a casual szándékok a háttérben.
Bevallom én nagyon kedveltem korábban a Nintendo-t: már több, mint 16 éve gyûjtögetek ilyen-olyan formában N termékeket, játékokat, de egyszerûen nevetséges, amit ez a cég mostanában mûvel az EGYKORI rajongóival. A Metroid az utolsó csepp a pohárban: hiába a játékos múltam egyik meghatározó játéka, amelynek még saját blogot is szenteltem - de ezzel feltehetõen vége. Megvárom, míg a játék megjelenik, megveszem szépen, kölcsönkérek egy wii-t, végigtolom, és asszem búcsút intünk egymásnak... véglegesen. Jó, hogy nem majd a megjelenés elõtt két nappal kezdik kihájpolni a játékot - az Echoesnek is ez volt a baja, anno a Halo 2 launch mögé rejtették három nappal, mellesleg NULLA hírveréssel... nem is lett olyan sikeres, mint az elsõ epizód.
A másodikkal ez a helyzet: amíg a HALO 3-ból már elõrendelésben elment csak az USA-ban több, mint egy milla, addig a Metroidból a játék megjelenése elõtt jött egy nyüves trailer, amelynek csak az elsõ néhány perce kínál valami izgalmat, a többit már ezerszer láttuk. Semmi atwork, több havonta egy screenshot, semmi ajándék, semmi hírverés, SEMMI erõlködés arra, hogy HAHÓÓÓ - baxxxátok meg, ez lesz az idei egyik legnagyobb címünk, méltóztassatok már figyelni rá.
SAJNÁLATOS, hogy az IGN-es cikk megjelenése, futótûzként való tovaterjedése és rajongói felhördülése kell ahhoz, hogy egy cég felismerje a reklám HIÁNYÁT. Az egy éve elhúzott metroid.com update-t, az E3-as trailer utáni videóanyag elindítását, és a felkészülést a megjelenéshez. Vicc az egész... A Metroid Retrospective pedig igazán üdvözlendõ próbálkozás, de totálisan független a hivatalos reklámhadjárattól. A Gametrailers saját maga indíttatására, a Prime 3-at üdvözlendõ készíti az 5 részes sorozatot - nekik legalább eszükbe jutott, hogy adózni kellene egy ilyen játék oltárán.
Errõl ennyit, ez a véleményem - lehet szeretni, lehet utálni érte, nem érdekel. A soha viszont nem látásra.