-Storehouse-ok kb. 1 képernyõ távolságra (800x600-ban), olyan helyre, ami "fõúton" van. A kikötõk magukban raktárak is, melléjük nem kell még egy.
-Ahol kialakult a fémipar (iron smelter, smithy, metalworks), a legközelebbi storehouse-ba irányítom a fegyvereket és a sört (az összes többin letiltom). Idõvel újabb ilyen központokat kell kiépíteni, mert a bányák úgyis kimerülnek. Elõre fel szoktam építeni a azükséges házakat, majd letiltom a mûködésüket. Így ha a régi telepet fel kell számolni, akkor elég csak újraaktiválni az üres épületeket, azonnal lesz ember. Persze, ha van elég nyersanyag, akkor 3-4 központ is üzemelhet egyszerre.
-Ha egy belsõ területen lévõ raktárban már sok (kb. 50+) cucc van valamibõl, és kicsi a kivitel, nincs forgás, akkor azt abban a raktárban letiltom. Így idõvel a külsõ, határmenti raktárak is feltöltõdnek, gyorsulnak az építkezések.
-Ahol lehet és van hely, több központot alakítok ki. Nem csak egy helyen van pl. erdész, favágók és fûrészmalom, hanem 3-4 képernyõnként, lehetõleg egy-egy raktár közelében. Ugyanígy az élelemtermelés is.
-Ha hajózás van, az új szigetekre is önálló központokat igyekszem rakni (elsõsorban fa és kõ, másodsorban élelem (ha kell), legvégül az egyebek, ha van rá igény). Bár idõbe telik, mire felépülnek, késõbb bitang gyorsan lehet ezekbõl terjeszkedni.
-Vigyázni kell arra, hogy egy zászlónál max. 6 termék várakozhat (az eredetiben legalább kétszerennyit elbírt), tehát ha nincs elég raktár, vagy túl messze vannak, akkor könnyen kialakulhatnak torlódások. Egyébként ez a modern változat okosabb ilyen téren, az AI (a gépi ellenfelek esetén is), gyorsan tud reagálni, és pillanatok alatt talál (ellenfél esetén épít) kerülõutakat, tehát ez azért valamennyire ellensúlyozza ezt a hátrányt.
-És legvégül, de nem utolsósorban: érzésem szerint kevesebb a kõ, mint az eredeti játékban, tehát meg kell fontolni, mit építünk. A katapultok gyakorlatilag elfelejthetõk: nagyon pontatlanul céloznak (az eredetiben sokkal jobbak voltak) és csak pocsékolják az értékes alapanyagot.
Mivel a katonai épületek már fejleszthetõk (ha az alapmezõ támogatja), a HQ közelébe, veszélytelen helyekre csak barakkokat tegyünk, a többire guardhouse-ot. Watchtower-t csak akkor, ha már elértük az ellenfél határait, de ekkor is barakkal kezdjünk, aztán majd felfejlesztjük (ha eredetileg nagy mezõre tettük). A legnagyobb fortress megépítése idõrabló, kõpazarlõ és felesleges. Ha a támadók - védekezõk arányát kb. 1:2-re vesszük (az alsó csíkot a max-ról kb. középre húzzuk), bõven lesz elég katona az ellenséges támadások idõben történõ visszaverésére és a támadásra is. Úgy vettem észre, a gép fordítva csinálja, azaz többet tartalékol támadásra és kevesebbet a védekezésre.