Egy kicsit pontosítanék az elõléptetésekkel kapcsolatban, amibõl az is kiderül, hogy nem annyira felesleges az a fortress.
A katonák upgrage-léséhez ugye aranyérme kell. Csakhogy egy arany nem csak egy katonát lehet elõléptetni. Tegnap figyeltem, mert rémlett nekem valami a régi játékból. Szóval:
Vagy egy õrtornyunk, a hat férõhelyes a limes (határ) mentén. Teljesen fel van töltve hat újonccal. Érkezik az elsõ aranyszállítmány, bebattyog vele a futár a kapun. Mi történik? Az egyik újoncból tizedes (corporal) lesz. Jön a következõ aranyérme, ám ekkor már nem csak a tizedes lesz õrmester, hanem még egy újoncból tizedes. A harmadik érme hatására pedig az õrmester tiszt lesz, a tizedes õrmester, egy harmadik újonc pedig tizedes. Végül a negyedik érme tábornokot csinál a tisztbõl, tisztet az õrmesterbõl, õrmestert a tizedesbõl és tizedest egy negyedik újoncból.
Azaz, semmiképpen nem kifizetõdõ a barakkban egy szál magában üldögélõ katonát képezni, mert amig egy private-bõl tábornok lesz egy szem magában, addig hat aranyat vesztünk, ahhoz képest, mintha nem egy nagyobb épületben, többedmagával képeztük volna. Persze ez nem számít ha van elég arany. De ha nincs, akkor igen.
Ebbõl a szempontból a leghatékonyabb képzés, ha minden helyõrségben letiltjuk az aranyszállítást, kivéve egyet, amely legalább hat férõhelyes, és abban képezünk ki rotációs rendszerben mindenkit.