Ha kicsit visszaolvasol hasonló dolgot vetettem fel én is, annyi külömbséggel hogy szerintem erõs túzás egy dedikál mag a CPU-ban fizikai célprocesszornak. Szerintem bõven elég lenne ma az is ha kapnának a CPU-k egy külön utasításkészletet fzikai számítások végzéséhez. Mint például ahogy az SSE1-4/3DNow!/MMX stb. is ottvan a garafikához, kéne egy hasonló ami gyorsabbá teszi a Havok és hasonló motorok számára a fizikai számításokat.
De ha minden jól megy akkor a következõ VGA generációt elétben is alkamassá teszik a SM3.0 alapú fizikázásra. A mai kártyákkal az a gond hogy gyönyörûen számolnak fizikát animációkhoz, de valódi játékokban használhatatlan, mert nem jut vissza az információ a VGA-ból (a VGA-k GPUja a RAMba dolgozik, ahonnan a kártya a motnitorodra küldi, de még PCI expressen se az igazi visszanyerni az információt a régi hagyomásony tervezés miatt) így ha játék közben nekimennél egy doboznak akkor egyszerûen átszaladnál rajta vagy legalább is erõsen lagolna a fizika.