Bár hivatalos bejelentés még nem történt, a Microsoft olyan szoftverfejlesztõket keres, akik a Direct Physics nevezetû csapat tagjai lennének. Feladatuk a Direct3D csapattal szorosan összedolgozva az lesz, hogy kitalálják és lefejlesszenek fizikai szimulációkat és ütközési algoritmusokat, melyeket a GPU, vagyis a grafikuskártyánk processzora tud majd hasznosítani.
Ez igazából nem meglepõ lépés, sõt, talán ez tûnik a legjobbnak is. Az AGEIA PhysX kártya ugyabár plusz pénz. Az ATI megoldása szintén elég elérhetetlen, lévén az õ fizikai számításukhoz három kártyát kell a gépbe pakolni. A Microsoft lépése nagyon jó, hiszen így a Physics segédlet nemcsak, hogy ingyenes lenne, de még grafikuskártya márka és platform független is - nyilván azért az egykori VGA-nak ismernie kell minimum a DirectX 9-et, de nem lepõdnék meg, ha a DX10-et, vagy esetleg a DX11-et is!