Na most annyira ne nevezzük már bukásnak az Ageia-t. Mert tegyük fel, hogy annyira sz*r és értéktelen, mint ahogy kiderült a Celllfactor-os balhéból ...
(Bár megjegyzem, hogy PhysX nélkül kb. 10x kevesebb objektumot kell lekezzelnie kártya nélkül, mert a látványosabb dolgok kártya nélkül NEM is mûködnek, másrészt láttam miként néz ki a hordókból szétfolyó üzemanyag, amikor berántja a gravitációs bomba ... na az sincs a kártya nélkül.)
De!
Nézd meg, az összes nagyobb ismert (és nem ismert!) gyártó az erõsebb gamer gépeit PhisX-el szereli. (Nem csak a Dell, Alien, hanem sok más német, japán, angol, stb. cég.) Ezért ha nem is ér sokat, maga a fizika használata (és talán az Ageia API) életben fog maradni.
Az meg senkit se tévesszen meg, hogy a DirectX10-ben lesz fizika. A DirectSound3D is benne van a DirectX-ben, még is van EAX, A3D, Miles 3D, stb. API ami mind a DirectX-en keresztül mûködik, még is egyediek ...