Mint említettem, várjuk meg a teszteket. Hajdan a CPU csinált mindent. Már lekerült a vállásról a 3D grafikai megjelenítét és a 3D hangzás számításának terhe. Most lekerül a fizikai motor számításának terhe is. Elvileg ez azt is jelentheti, hogy felesleges lesz kétmagos (majd négymagos) procit venned, mert szinte már csak az AI és a játék "magja" maradt rá. Minden mást gyorsítókártyák végeznek helyette.
Gondolj bele, így gyakorlatilag a procicserét elhalaszthatod, hiszen abból a pénzból, amit pluszba el kellene költeni a kétmagos procikra, elköltheted egy fizikai gyorsítókártyára is. Így tehát a géped tovább bírja.
Eddig szól az elmélkedés. A kõkemény, vad igazság meg az, hogy szívni fogunk, mint a torkos borz, mert tuti, hogy az nVidia és az ATi nem fogja ennyiben hagyni a dolgot, vagyis a 3D-s grafikai szabványok (D3D és OpenGL) versenye után (amit a játékok terén a D3D nyert) itt a fizikai motorok versenye. Ha azt akarod, hogy a PhysX és a Havok motoros játékok is jól fussanak, akkor kell egy jó PhysX chipes gyorsítókártya plusz egy fizikai gyorsítókártyaként is funkcionáló kellõ teljesítményû videókártya.