Az Elder Scrolls nagyon klasszikus RPG. RPG azaz role playing game, vagyis szerepjáték. Ahol más karakterekkel (npckkel) kerülhetsz kapcsolatba, egy szövevényes történetet ismerhetsz meg, és azt alakíthatod. A téged érõ hatásokra különféleképp reagálhatsz, alakíthatod karaktered jellemét, vagyis gyakorlatilag szerepet játszol. Kérdésekre keresel választ, melyeknek közvetlenül a játéktechnikában, -menetben nincs hatása, csak abban, hogy milyenné is alakítod a történetet. Ghost Reconban ilyesmirõl nem tudok. Nem attól RPG egy játék, hogy milyen nézetben játszol vele. Az RPG és FPS csak olyan szempontból összehasonlítható tényezõk, hogy mindkettõ hárombetûs rövidítés. Viszont teljesen más kvalitásait jellemzik egy játéknak. Az FPS leginkább csak a nézetet jelöli, illetve azt, hogy lövöldözni kell (rend szerint tûzfegyverekkel). Ily módon az Oblivion, valóban az FPS irányítású játékok közé tartozik, mondjuk itt ritkán futkorászol AK47-tel. De aki a játékélményre kíváncsi, annak az RPG jelzõ a beszédesebb. Ilyen szempontból, a Ghost Recon FPS irányítású és az akciójáték, vagy taktikai akciójáték kategóriába tartozik. Ellenpéldának a Diablo-t hoznám fel, amely irányítás szempontjából nem FPS, mégsem RPG, hanem hns, mivel az abszolút lineáris történet 2 A4-es oldalon rögzíthetõ.