z eladási sikereken felbuzdulva a generációváltás (1984) utáni KADETT (E)-bõl már a modellváltás évében készítettek "sportváltozatot" , minek neve KADETT GSi lett. Tulajdonképpen az elõzõ modell hajtásláncát használták fel, de további egyedi (más modellekhez nem rendelhetõ) extrákat tartalmazott: Digitális mûszerfal, check controll, board computer, ködlámpák. A futómû a széria kadettokénál keményebb és immár alacsonyabb is lett, gázos lengéscsillapítókkal szerelték és 30mm-el tért el a szériamagasságtól. A lökhárítókat a lehetõ legkisebb légellenállásúra tervezték (0,30 cw), éppen azért, hogy a konkurenciával egyezõ gyorsulás (8,9) mellé legyõzhetetlen végsebesség és kedvezõ fogyasztás párosuljon (198 km/h). Még a motorháztetõt is légellenállási értéknek szentelték, a mûanyag opel-jel helyett fényezett embléma került a légbeömlõs géptetõre. Még a hátsó lámpát is "besötítették" a kor divatjának megfelelõen.