Nincs ilyen hogy valaki átalakítaná hátsókerekesre. Én ugyan nem ismerem a srácot akié a Calibra(telefonon szoktunk beszélni ott már beszéltünk errõl is), de más Calibrás ismerõsömmel is szóbakerült már, olyannal beszéltünk róla akinek szintén gyári teljesítményû turbós Calibrája van és vitte a srác egy próbakörre. Engem a beszámolója meggyõzött. Meg más források is vannak amik miatt elhiszem a 4.6-ot. Ez van. Megeszik egy Imprezát.
Azt meg egyébként szerintem nem lehet "kiátlagoloni" hogy hány lóerõ mennyi mp.-et hoz gyorsulásban.
De itt egy másik magyar turbós ami szintén 300 lovas, a srác így ír róla:" Néhány szó az autóról... A fenti adatokból már egyértelmûen kitûnik, hogy nem egy átlag autóról van szó. Immáron 4 éve egy tulajdonos kezében lévõ autó fokozatosan, de annál biztosabban érte el mai állapotát. Mivel kedves ismerõsömrõl van szó, ezért néhány alkalommal ültem már ebben a Calibrában - már amikor éppen benne van az anyósülés :-) Talán elég annyit mondani, olyan mint amikor repülõvel száll fel az ember. 4x4-es hajtásnak hála a 100-ra gyorsulás megdöbbentõen rövid idõ alatt történik és a 3.dik fokozat is alig hoz "gyengülést". Szerintem ez az az élmény ami mosolyt csal bárki arcára. Ezek után könnyû megérteni, hogy valaki miért vesz ilyen autót és miért fektet idõt és pénzt annak tuningolására, karbantartására.
Külsõre gyári benyomást keltõ Calibra bármikor igen kellemetlen meglepetést tud okozni az átlag "Sport" kocsiknak illetve jó-néhány "tuningverda" tulajdonosának is. Lássunk néhány konkrét adatot azok kedvéért akik a részletekre is kíváncsiak ...
0-100 km/h-ra ~4,4 mp
1/8 mérföld (200m): 8,150 mp
1/4 mérföld (400m): 12,858 mp
Ebben az a csodálatos, hogy ezek nem egyszeri - pályán elért - eredmények, hanem az autó bármikor képes ~13 mp alatt megtenni a 400 métert és ez nagyjából egybe esik a 0-160-ra való gyorsulással is. Mindezek mellett, persze normális, de tempós autózás mellett képes kb. 10-11 liter benzinnel megtenni 100km-t az autó. Bár ezt igen nehéz kivitelezni egy ilyen kocsival, gondolom mindenki át tudja érezni, miért...
Itt ragadnám meg az alkalmat (ismét), hogy elmondjam a következõt: - Errõl a Calibráról már tettem említést ezen oldal egyéb rovatában. Mégpedig azon kérdés tisztázása érdekében, amit oly sokan feltesznek nekem is: "...szép, szép, de ... Hogy bírja a 4x4 ezt a teljesítményt??" A válasz talán meglepõ lehet, de JÓL! Itt a bizonyíték. Ez az autó évente legalább 200-szor elrajtol, valójában ennél többször, de ez "bizonyítható" a versenyek miatt. Mi a titok? Semmi, csak be vannak tartva a gondozásra és használatra vonatkozó elõírások. Egyforma gumik, rendszeresen ellenõrzött olajszintek és a kuplung pedál "finom" kezelése beváltja a hozzá fûzött reményeket. A hajtáslánc élt, él és élni fog..."
Ez még keményebb mint a másik. Nekem gyári van, de ha odalépek, elkezdem nyomni neki, a lábamból a szó szoros értelmében érzem ahogy kiszalad a vér. Ezek meg az enyémnél azért nagyobbat lépnek.