Ezek a régi 8v-s Opel motorok örökéletûek, majdhogynem mindegy mennyi kilométer van benne, az eddigi használattól inkább függ hogy milyen állapotban van, azt meg hogy eddig hogy használták szinte sehogy sem fogod megtudni(hacsak nem ismerted a tulajokat). Egyébként elviszed egy független(vagy akár márkaszervizbe is) és kérsz egy állapotfelmérést vásárlás elõtt, pár ezer forintból megvan(kompressziómérés fékek ellenõrzése stb.stb), és valamivel nagyobb képet kapsz a dolgokról.
A 2.0-ás NE motor(115 PS) például nagyon megbízható, és azért fényévekkel jobb mint 1 mondjuk 1.6-os már csak a nyomatéktöbblet miatt is, és lényegében nem fogyaszt többet.(8 szelepesnél például ha mondjuk neadjisten elszakad a vezérmûszíj nem történik semmi nagy baj, nem veri szét a szelepeket stb, és mivel nem egy kihegyezett motor elég hosszú életû is). Alkatrészek terén is olcsó, egy motorgenerál(4 dugó mindennel) kijön annyiból mint nekem 1 gyári kovácsolt dugó a turbós Calibrába. (80 ropi)
Szóval kezdõnek a 2.0-ás szerintem jobb, jobban autózható, fogyasztása nem lényegesen több vagy annyi, olcsó alkatrészek, meg kell nézni rendesen mielõtt megveszed, vagy át kell nézetni, egyébként korrekt eladó elengedi az állapotfelmérést ha valóban jó az autó, ha már ebbe is beleköt akkor lehet hagyni kell. De ha mindenképpen Vectrában gondolkozol érdemes keresned egy Vectra fórumot és ott szétnézni, kérdezni, érdeklõdni, vagy a legjobb Clubos autót venni mert azok rendben vannak még ha drágábbak is kicsivel. Persze ez sem 1000%-ék garancia, de jóval biztosabb mint 1 300ezres autó, amiket inkább bontásra, alkatrésznek szoktak venni.