nem tudom mi gondod van a fék SZERINTED nem élethûségével, amikor nem szimulátor módban játszol, hanem butított módban.
Egyébként pl HST-vel 1 mérföldön belül fékezek 125 mph-ról ha állomás jön, nemtudom neked honnan jött ki az a 2,5km fékút. A villanymozdonyok általában még jobban is fékeznek a dinamikus fék miatt (persze nem butított módban, mert akkor csak légfék van ott is).
A motor hang elhalkulása hangbeállítás kérdése. Az én próbamozdonyomnak pl jó messzire van hangja :)
Minden változtatást el lehet végezni házilag rajta, jó sokan megtették. A "specializált" formátumot meg binarizált játékkódközeli tömörített formátumnak hívják, amit egyébként a serz.exe-vel lehet visszafejteni, és bekódolni. De meglévõ cuccokat nemnagyon módosítgatunk, saját általunk létrehozott dolgoknál meg minden konvertálást elintéz a szerkesztõ.
Tudod semmilyen játéknál nem lehet ész nélkül olvasás nélkül módosítgatni, elõtte érdemes utána nézni.
Váltó logikája van, pont olyan mint a valóságban. Vannak automatikus (gép által vezérelt, és mozgatott váltók), és vannak manuálisak. Elõbbit a fõvonalon használják, utóbbit a váltókörzetekben, mellékvágányokon, ahogy a valóságban. De free roam módban ne várd hogy átállítsa az automatikus váltókat, mert a nem létezõ célra elég nehéz.
A TS-hez pedig kár a fék élethûségét hasonlítani, ugyanis a ts abszolút nem élethû ebben SEM. Bizony a vonatoknak sok idõ kell a megálláshoz, fõleg nagy sebességrõl.
Szaggatás pedig nálam sincs, max grafikán játszom 1280*1024-ben, 16x-os aniso szûréssel, egy 2,3ghz-s athlon x2-vel, 6 giga rammal, és egy 512 megás radeon hd3870-el... Ha meg neked az új pályarész betöltésénél szaggat, akkor csinálj egy töredezettségmentesítést, ugyanis azért teszi mert túl lassan olvassa a vinyód a betölttendõ adatokat. TS bizony még jobban beáll ilyenkor (persze nem a gyári pályákon amik olyan üresek hogy alig kell valamit betölteni, viszont még töltés nélkül is erõsen tud szaggatni ha kicsit részletesebbek a modellek amiket látsz (ez a részletesség persze az alap dolgaihoz mérendõ, hiszen mai szemmel azok a részletesebb ts modellek is vicc szerûen néznek ki).
A windows fejlõdésérõl alkotott elképzeléseid finoman szólva tévesek. Már win7 és xp között is ég és föld a különbség, nemhogy a 3.0 és az xp között :) Fõleg mert a 3.x egy grafikus felület volt dosra, az xp meg már egy teljes os.
Virtuálisan akárhány dolgot tud együtt csinálni (tehát másodperc tört részén váltogatja a feladatokat), több magnál valóságos a párhuzamosság. Más kérdés hogy a vinyó a számítógép messze leglassabb eszköze, és mindig a vinyóról való töltés fogja meg. Ezért jó a sok ram, ugyanis akkor a ramba tölt és onnan olvas, ami nagyságrendekkel gyorsabb (13 gbyte/sec vs 70 mbyte/sec). Az meg hogy sata vagy ide nem oszt nem szoroz... soha sem a csatolófelület volt a korlát, hanem maga a vinyó felépítése, és a töredezettség.
video, amiben fékezés is van (a beállások annak köszönhetõek, hogy a hd minõségû videofelvétel eléggé igénybeveszi a vinyót, na és egy selejtes vinyóra mentettem, ami gyakran elakad az írással/olvasással).