A régiek a bakikat is benne hagyták, mert azon is lehetett nevetni. A mostani csapat irt minden bakit, sőt extended vágásnál pl. észrevettem, hogy egyes előadók hosszabb szüneteket tartanak (levegővétel) 2 szó között és azokból is vagdosnak, valamint ha még így se fér bele az időkeretbe, akkor az adott számon még gyorsítanak is. (Zenében 6% módosítás felett lehet észrevenni a sebesség változást, úgyhogy ezt átlag hallgató nem hallja ki a műsorból, szöveges anyagból.)
Farkasházi után lezárult egy korszak, egy kabaré (rögzítési, megfelelőségi) stílus. Az ő korában voltak humorfesztiválok is, ahonnan a mostani stand-up brigád ki tudott nőni. Most nincs ilyen. Lehet, hogy a stand-up-osok között olykor van tehetségkutató (Orosz György féle), de az nem az írói kategória, akik több szereplős jeleneteket írnak, hanem ők csak kiállnak és mondják azt, ami velük vagy ismerőseikkel történt nemrég.
Tehát a "klasszikus" kabaréírók is előbb-utóbb kihalnak, aztán már jelenetek sem lesznek. Fábry nem gondoskodik az utánpótlásról. Régen hagyomány volt a humorfesztivál, az éves gyűrűosztás, most szép csendben odaadják a gyűrűt is, már a tévébe se kerül be.
Más a vezetés, más a világ. "A régi jó dolgokból már nem maradt semmi... és lehet tudni, hogy ilyenkor a nagymamára gondolt."
Ez már nem Petőfi, hanem MR1, ettől ennyit kell várni. Még örülhetünk, hogy megmaradt, mert a Vasárnapi koktél, Csak fiataloknak, stb. azaz az általam hallgatott Komjáthy György műsorok egyik napról a másikra szűntek meg, ahogy a Kabarécsütörtök és a Poptarisznya is. A rádióvezetésnek (nem a műsor szerkesztőinek) mára már más a fontos (propaganda) és még örülhetünk, hogy hetente közel 1 órát szánnak ránk, humorkedvelőkre.
De a mai világban jöhet akármilyen feltörekvő humorista, a nagy nevekhez ha hasonlítod, soha nem lesz ugyanolyan, mert azokon nőttél fel és ő már csak egy másoló a szemedben.
És a nagy öregek... Nádas pár éve több számmal próbálkozott (pl. tévéshop), az se volt már maradandó. Ihos féle falugyűlés az új emberekkel már szintén nem ugyanolyan, mint a kezdeti csapattal.
Szóval nem védek senkit, más a világ, más fontos a vezetésnek. Ha ugyanazt a lóvét megkapod azért, ami 20 éve már kész van, mint amit a másik tegnap írt, te miért is fárasztanád magad? Ahogy írtam; a régi anyagait nem nagyon játsszák, a "tanácstalan, mint egy kisközség" és egyéb bárhol elmondható poénjai pedig berögzülhettek az előadásaiba.
(Nekem is van 300-400 lemezem, amivel elindulok egy fellépésre, de az est nagy részét kb. 20 lemezről játszom, mert az mindenhol eladható... és csak ha látom a közönségen, hogy vevő lehet mondjuk 10-20 éves slágerekre is, csak akkor válogatok a maradék lemezekből. Tehát egy szatyornyi CD elég lenne egy estére, és az estjeimet visszahallgatva 60-70%-ban azonosak az estéim zenéi, csak más sorrendben... csak annyira ritkák ezek a fellépések, hogy még a visszajáró közönség is 4-5 hónap elteltével már nem tudja, hogy ezt hallotta tőlem. Szóval mindenki ismétel, azt adja elő, amit fejből ismer és ő maga is szeret. Amíg nem szólnak rám, hogy uncsi, addig továbbra is javarészt ugyanazokat fogom játszani, mert az már bizonyított, hogy arra megmozdul a közönség, azok maradandóbbak, mint a mai zeneszámok, amik már 2 hónappal később feledésbe merülnek. Azaz nem csak a humorszakmában van ismétlés... és akkor a retroDJ-ket ne is említsem, akik 6 CD-vel lejátszanak egy estét és nem frissítik soha a repertoárjukat.) Lustul minden szakma és csak a rajongóknak tűnik fel az ismétlés, mert mi nem 1x hallgatunk meg valamit.