Itt erõsen arról van szó hogy bevételek üzleti modelljét akarják megreformálni a nagyon, persze a saját elvárásaik szerint.
Ugye eddig adtak átalánydíjban netet. De az évek során a kapcsolódások sebessége nõtt, az árak pedig csökkenõ tendenciát mutatnak. A növekvõ sebesség miatt a kapcsolatok áteresztõ képessége nõ, a lebonyolított adatforgalom is nõ így a költségek is nõnek. Miközben a bevételi oldal a csökkenõ havidíj tendenciát miatt csökken. Ez hosszútávon egy profitorientált cég számára nem túl jó alternatíva.
Ezért megpróbálják olyan tényezõhöz kötni a bevételt ami növekedést mutat. És erre jó az adatformalom mert az folyamatosan és igen jól növekszik, ha ezzek kötik a cégek a bévetelük egy részét akkor az is növekedõ pályát fog leírni.
Ráadásul az adatforgalmon belül is differenciálni szeretnének ezek a cégek alkalmazától függõ árazást alkalmazva. Pl. több pénzt szeretnének 100Mbyte realtime videostream átviteléért a hálózatukon mint ugyanekkora adatmennyiségû webes tartalom után. És persze itt is úgy alakítják az árazást hogy azon tartalmak amiknek a jõvõben egyre nagyobb szerepe lesz, lehetõleg a drágább arázásba kerüljenek.