A Williams istálló vezetõsége szerint csak úgy tudnak visszatérni a mezõny élére, ha követik riválisaik példáját, akik már a szezon eleje óta a korábbinál jóval hajlékonyabb szárnyakkal versenyeznek a nagyobb végsebesség elérésének érdekében.
Azt követõen, hogy Mark Webber és Nico Rosberg pont nélkül távozott Spanyolországból, a csapat névadója, Frank Williams elhintette, itt az ideje, hogy õk is átgondolják a szabályokat, és kihasználják a hajlékony szárnyak nyújtotta elõnyöket.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nemrég tisztázta a hajlékony szárnyakra vonatkozó szabályokat, melybõl egyértelmûen kiderült, hogy egyes csapatok - köztük a Williams is - a korábbinál sokkal rugalmasabb elemeket használhatnak autóikon.
"Csalódottak vagyunk a teljesítményünk láttán" - mondta Williams úr. "Tisztán látszik, hogy autóink egyszerûen nem elég gyorsak. Nem elképzelhetetlen, hogy azért maradtunk el a többiektõl, mert õk olyan dolgokhoz folyamodtak, melyektõl mi élesen elhatárolódtunk."
"Azt gondoltuk, hogy majd megállítják õket, de ez nem így lett. Egyik csapat után a másik mutatta be az új, hajlékonyabb szárnyakat, és míg mi úgy gondoltuk, a FIA közbe fog lépni, végül semmi nem történt. Levontuk a következtetéseket, és többé errõl nem is akarunk beszélni."
A csapat technikai igazgatója, Sam Michael a következõkkel folytatta: "Tudjuk, hogy hol vagyunk gyorsak, és lassúak. Még sokat kell dolgoznunk azon, hogy csökkenteni tudjuk a légellenállást, mely által gyorsabbak lehetünk az egyenesekben."
"Maga a karosszéria jó, azonban a hatékonyságon kell javítanunk. Csökkenteni kell a légellenállást, mert még jócskán le vagyunk maradva a végsebesség terén az élcsapatoktól. Jelenleg körülbelül 10-12km/h-val vagyunk lassabbak az egyenesekben, mint a Ferrari."
"Ha az idõmérõ második etapjában futott idõket nézzük, mikor a versenyzõk szinte üres tankkal köröztek, akkor jól láthatjuk, hogy Mark Webber az elsõ szektorban hat tizedet kapott Schumachertõl, mely a másodikra egy tizedre csökkent, míg a harmadikban már mi voltunk a gyorsabbak."
"A legtöbb egyenes az elsõ szektorban van. Csak néhányat találhatunk a másodikban, míg a harmadik szektor szinte csak a kanyarokról szól. Ebbõl is jól látszik, hogy a légellenállásunkat kell csökkentenünk, hogy gyorsabbak legyünk az egyenesekben."
A csapat aggodalma teljesen érthetõ a Barcelonában látottak alapján. Míg a Ferrari brazil versenyzõje 317.1km/h-s sebességgel száguldott a célegyenesben, addig Rosberg csak 307.4km/h-s sebesség elérésére volt képes, mellyel a nyolcadik leggyorsabbnak bizonyult. Csapattársa, Webber még hátrébb végzett ebben a rangsorban, õ csak a 17. lett 304.5km/h-s végsebességével.
Michael azonban elmondta, csakis kizárólag legális eszközöket használnak majd ahhoz, hogy csökkentsék autóik légellenállását, és nem fognak olyan hajlékony szárnyakat alkalmazni, melyek a szabályokba ütköznek.
"Mindent megteszünk annak érdekében, hogy növeljük a hatékonyságunkat, és csökkentsük autóink légellenállását" - mondta a szakember. "Tisztában vagyunk vele, hogy a mozgó aerodinamikai elemek tiltottak a Forma-1-ben, és biztos vagyok benne, hogy a szabályokat nem foguk áthágni."
"Azonban ahhoz, hogy növelni tudjuk a sebességet, csökkentenünk kell a légellenállást. Mindenki ezt teszi, ám az a nagy kérdés, hogy milyen módon."