nah akkor a sok marhaság mellet 1-2 érdekes dolog:
1500-2000 kategória biztosításban megszünt!!! jan 1 tõl van 1500-1700és 1701-2000ig.
"Próbálj majd ki egy újabb fajta pdtdi vw-t, hogy ne is menjünk messze a fától... 50-nél szépen berángat majd. Nem mintha ennek bármi értelme is lenne..." nap mint nap vezetek egy 2.0 PDSDI (SDI mégcsak nem is turbós!!!) VW Caddy-t. alapjárat 5 seb 34km/h egyenes úton nincs rángatás nincs lefulladás, enyhe emelkedõ 3. seb alpjárat és felmegy egy benzines ezt hol csinálja meg???? sehol! tudot te miért hiszed azt hogy a benzines 5. ben alpjáraton megy, mert azt az aprócska elektronikát nem veszed figyelembe ami gázt ad a benzinesnek ha úgyérzi lefulladna ezért tudsz vele így közlekedni kb 93 óta van benne szinte mind1ik benzinesben. kipróbáltam az 1.9 PDTDI-t s hát nemsemmi. iszonyatos erõ van benne és megy mint atom, igaz ezek a motorok már korántsem mondható igazi dízelnek mert valóban nincs akkora nyomatékuk, kell némi gáz hogy elinduljunk velük (de lehet hogy csak az a passat volt szar amit vittem mert hát a gazdája nem épp a kímélés példaképe értsd: nem ízzítja le reggel sem!, hidegen is rugja neki stb...). ennek ellenére nagyon jó.
a reggeli hidegben meg hogy melyi fût hamarabb, hát igen mind a 2re van ellenpélda de valóban a diesel kicsit késöbb melegszik be, bár szerintem nem illik elindulni -5 -10°C-ban hidegen hanem igenis akár benzin akár diesel járatni kell 5-10 percig.
gyorsulásban meg nem kéne egy ezeréves dieselt öszsehaonlítani egy új 16v benzinessel. Két szinte teljesen megegyezõ autó (Ford Mondeó) Mind a 2 jól felszerelve az egyik egy 1.9 TDCI a másik 2.0 16V benzin és hát biza a Diesel nyer rövidtávú gyorsulásban (lámpától lámpáig)! Ezt a kereskedésben mondták, kipróbálták.