Figy, én pdtdi-t mondtam, és nem sdi-t. A két motor full más, ennek megfelelõen a karakterisztikájuk sem egyezik. Én 90 ezer km-t tettem egy 2003-as 130lovas passat tdi-be, azóta pedig van egy 105 lovas touran tdi is. Mindkettõ ugyanígy viselkedik.
De mondom mégegyszer: Nyugodtan vedd elõ, hogy melyiknek milyen görbéje alapjáraton. És milyen egy benzinesé. A dízelé 2000-tõl tuti hogy nyomatékosabb sokkal, de 1000 környékén, vagy az alatt kizárt. Márpedig neked a dízelben az ecu 1000-re fogja emelni az alapjáratot (az EURO3 óta elõírás, mert különben túl nagy a károsanyag kibocsátás), míg egy benzinesnél ugyanez 650-800 között van. Tehát eleve az alajárata, és nem mellékesen a kompressziója is alacsonyabb a benzinesnek. Ezért lesz a különbség a dízel javára érezhetõ. Viszont ha mindkettõt 1000-res fordulaton nézed, akkor a benzines könnyebben meg fog indulni már.
Ezenkívül megint: VÁLTÓ. A dízelekben tipikusan az 1-es gang sokkal rövidebb. Még egy ok, hogy könnyebben induljon meg. Az szimplán nem igaz, hogy menet közben 3-4-ben lejjebb lehet ereszteni a dízel fordulatszámát, mint a benzinesét. Nem lehet. A dízelt max 1000-1200 közé fogod leereszteni, mert ott az ecu rásegít, és emiatt viszi majd könnyedén. A benzinesben meg sokkal kisebb a kompresszió, és LENDÜLETE sincs akkora a motornak. Két egyszerû mûszaki paraméter, ami miatt a benziens könnyebb fulladni fog ha hirtelen visszaereszted alapjáratra menet közben. Viszont ettõl még a nyomatéka nagyobb lesz ugyanott, mint a dízelnek. (kb 1200-1500 fordulatig)