„Egy 2000 köbcentis modern dízel tud 170 lóerõt,de ezt nem csak azért tudja mert 'agyonfújja' a turbó!”
Tud az 200-at is. Na most azt mondd meg akkor, hogy mennyi lenne, ha nem fújná agyon a turbó, sõt egyáltalán nem is fújná?
Egyébként nem kell megmagyarázni, hogy miért jobb a turbódízel e szívónál, azt tudom én is, ez sem volt kérdés. Nem is mondtam egy szóval sem, hogy nem jobb.
„otvar corvette” egy kicsit túlzás, az ilyeneket mellõzni kéne. Mellesleg, ha nem tetszik a válasz, akkor minek kérdezted?
A Wankel meg szintén nem jó kiindulási alap, mert az RX-8 nem dízel, hiába szívó. Én meg ugye ilyenre nem voltam kíváncsi.
SötétBarom: miért ne lenne értelme? Aki a technika iránt érdeklõdik, annál az ilyen számoknak van értelme.
Na mindegy, látom nem nagyon megy ez a dolog, úgyhogy inkább hagyjuk, mert nem tudjuk a választ, lássuk be.
Még annyit azért hozzáfûznék, hogy a 2.0 PD SDI chiptuninggal tud kb. 85 lóerõt. Azóta annyit változtak a dolgok, hogy a PD-t kiváltotta a CR, valamint a változó szelepvezérlés egyre elterjedtebb (bár inkább benzineseknél). Plusz a kisebb optimizálások, szóval 50 LE/l felett lehetne valahol, hogy pontosan mennyivel, az megválaszolatlan marad.