nagyon remélem ezt valaki tõlem jobban le tudja majd írni de azért próbálkozom :D
vezetési élmény szempontjából benzines a nyerõ. 1500-2000 fele megindulsz szépen simán aztán ha sportolni akarsz nyomsz egy padlóst 3000 felet elkezd húzni 7000 ig meg sem áll :D
dízellel kis gázzal kell menni mivel alacsony fordulaton leadja a nyomatékot és csúnyákat rángathat ha nem vagy hozzászokva.
nyomaték tényleg a megindulásnál és vontatásnál van szerepben, ezért is jó a diesel kamionnak, traktornak, de gyorsulásban nem azért jobbak a benzinesek mert alacsony a súlyuk, egy f1 es kocsi 620kg igaz ez a 2010 es változatban minden üzemanyag benne kell hogy legyen régebben voltak 500 körül is, de ez sima autónál álom ott még sport is 900 kg környékén személy meg jóval tonna felett kezdõdnek.emígy sincs sok eltérés benzines meg dízel súlya között, lóerõben viszont ami gyorsuláshoz kell abban jobbak a benzinesek jóval.
persze szívó motorokról beszéltünk.
viszont már régi trend hogy dízelekbe berakják a turbót így tudnak annyit lóerõben mint a benzin. újabban már a benzin motorokba is raknak turbót mágneses szelepvezérlés és pl 1.4 es motrok tudnak 170 lovat :D az azért szép.
talán megkaptál minden választ, bár kicsit érdekes ez a nyomaték lóerõ dolog de majd belejössz.