meg még eszembe jutott ez a nyomaték és teljesítmény görbe dolog hogy ezt 2 külön grafikonon ábrázolják és a nyomaték meg nem fedi a teljesítményt ez asszem inkább dízelesekre igaz mert ugye azok alacsony fordulaton olyan 2000 fordulat per percnél leadják a maximális nyomatékukat de mégis csak feljebb kezd el húzni a motor amokor már a teljesítménye is megnõ...
faternak van 1 kb 130 lovas turbós diesel ford mondeoja chiptuning is van benne ezért mondom hogy csak kb 130 mert gyárilag 115 volt de most amikor megpadlóztam már nem csak annyit érzel hogy megindul a kocsi harmadikba hanem már rendesen beletapaszt az ülésbe :D nyomatékát gondolom eléggé felhúzhatták :D
gondolom akkor mindkét érték fontos csak gyorsulásnál inkább nagy teljesítmény kell nem pedig a nagy nyomaték
1 alacsony teljesítményû mondjuk 200 lovas dieseles kocsi aminek 800 newtonmeter a nyomatéka (gondolom ilyen relative kis teljesítményû de nagyon magas nyomatékú kocsi nincsen) az hogyan gyorsulna? úgy mint 1 átlagos 250 lovas benzines vagy sokkal jobban ennyi nyomatékkal? vagy ez a nagy nyomaték inkább csak vontatásra való?