Az a 200 LE, 800 N·m tudod hogy milyen lenne?
Átlagos váltóval úgy nézne ki a dolog egy személyautóban, hogy padlógázra minden fokozatban elkenné a gumikat, viszont kb. 2500-as fordulatszámnál vége lenne a játéknak, tehát elég gyakran kellene váltogatni.
Itt egy példa, ez egy Mercedes-Benz Atego motorját jellemzi, ugyebár egy kisebb teherautóról van szó:
Atego x22: 4.820 cm³ | 160 kW / (218 PS) bei 2.200 U/min | 810 Nm bei 1.400-1.600 U/min
Összességében úgy fogalmaznék, hogy a nagy sebességhez mindenképpen nagy teljesítmény kell, a jó gyorsuláshoz és a jó vonóképességhez meg általában nagy nyomaték.
Azért mondom hogy általában, mert egy F1-es versenyautónak nem nagyobb a nyomatéka, mint egy 1,6 literes turbodieselnek, ellenben a rövid áttétel és a magas fordulatszámon elért nagy teljesítmény (na meg a kis tömeg) jó gyorsulást adnak. Dehát egy személyautó teljesen más, mint tudjuk.